یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر/ دیدارها و بازدیدهای نوروزی امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری سالم و پرشکوه آن را تکلیف مسئولان نظام عنوان کرد و گفت: به عنوان یک ایرانی و برای کمک به آینده کشور و اقتدار نظام در جهان، شرکت در این انتخابات وظیفه تمامی آحاد جامعه است.

حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با اعلام این مطلب که تکلیف محوری از مهمترین اصول اهل ایمان است گفت: کسی که برای آموزه های دینی و اسلامی تلاش می کند باید تکلیف محور باشد و به تکلیف خود بر آن اساس عمل نماید.

حجت الاسلام هاشمی حضور یافتن در صحنه های سیاسی و اجتماعی را یکی از اصول تکلیف محوری اعلام کرد و افزود: مشارکت مسئولان و نخبگان در عرصه های سیاسی از جمله حضور در پای صندوق‌های رای از جمله ضروریات است.

وی انتخابات پیش رو را یکی از مهمترین مسائل کشور دانست و گفت: یکی از مهم ترین وظیفه مسئولان نظام در عرصه های سیاسی و اجتماعی ترغیب و تشویق مردم برای حضور در پای صندوقهای رای و مشارکت در انتخابات است.

امام جمعه ماکو انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری سالم و پرشکوه آن را تکلیف مسئولان نظام عنوان کرد و گفت: به عنوان یک ایرانی و برای کمک به آینده کشور و اقتدار نظام در جهان ، شرکت در این انتخابات وظیفه تمامی آحاد جامعه است.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به برکات مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور پررنگِ مردم درپای صندوق های رأی، اقتدار ملی کشور را تقویت خواهد کرد. همانطوری که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: ایران قوی، در سایه مشارکت حداکثری مردم اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب‌شان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن نظام، در محیط داخلی بیشتر شده و تأثیرگذاری آن در نظام بین‌الملل افزون‌تر می‌شود و باعث می‌شود تا تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نظامِ‌اسلامی خنثی گردد.

امام جمعه ماکو در پایان افزایش همبستگی و وحدت ملی را یکی دیگر از آثار مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و بیان کرد: از جمله‌ی مهم‌ترین ظرفیت‌های ایران اسلامی، تنوع قومی، مذهبی و زبانی است؛ لذا روحیه‌ی ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگانی، معمولاً از جمله موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده‌اند و نمود عینی این همبستگی، در انتخابات متجلی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha