جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
کد خبر: 1165017
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
بسیج

حوزه/ فرمانده سپاه امام رضا(علیه‌السلام)انسان‌سازی را مأموریت مهم اساتید بسیجی خواند و گفت: اساتید بسیجی باید اخلاق را با دانش درهم آمیزند و اگر چنین شد، یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و نویدبخش آینده روشن ملت را می‌توان تشکیل بسیج اساتید در دانشگاه‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع)، امروز ۳۰ خردادماه، در مراسم روز ملی بسیج اساتید که در تالار رحیمی‌زاده دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بسیج مولود امام و انقلاب است و هرچه بیشتر می‌گذرد، بیشتر به تدبیر امام(ره) در تشکیل بسیج پی می‌بریم، اظهار کرد: ولایت فقیه و بسیج دو موهبت الهی در ایران هستند و تا زمانی که این دو نعمت وجود داشته باشد، کشور در برابر تمام توطئه‌های دشمن بیمه است.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر امروز امنیت داریم، بسیج به درستی ماموریت خود را انجام می‌دهد، عملیات وعده صادق انجام شد، هسته‌ای شدیم، در تحریم‌ها نشکستیم، از اقتدار امنیتی برخور داریم، ایران نقطه تعادل منطقه شده و یک قدرت بزرگ در دنیاست، لنگرگاه امنیت جهانی هستیم، بیداری اسلامی با الگوگیری از ایران شکل گرفته است و دشمن به استیصال رسیده، همه به برکت وجود ولی فقیه است. جهان اسلام یک حامی صادق به‌نام جمهوری اسلامی و پناهگاه معنوی بزرگی به‌نام رهبر انقلاب دارد و باید توجه داشته باشیم که تفکرات آرمانی رهبری را به راهبردهای عملیاتی تبدیل کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به سخنان رهبری در وصف شهید چمران، بیان کرد: این‌ سخنان باید در بسیج اساتید تحلیل و بررسی شود که چگونه می‌توان نیروهایی این‌گونه تربیت کرد. رهبری از دانشگاه‌ها انتظار دارند انسان‌هایی مانند چمران تربیت کنند. ایشان تأکید دارند بسیج اساتید یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی برای ایران است. بنابراین امروز انتظار می‌رود اساتید بسیجی از تمام ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببرند تا بتوانند در هیئت‌های اندیشه‌ورز به بسیج دانشجویی و بسیج سایر اقشار کمک کنند.

ارتباط هدفمند سپاه با جامعه دانشگاهی

غیاثی افزود: در بیانیه گام دوم، رهبری تشکیل تمدن نوین اسلامی را بر سه اصل اقتصاد پویا، مرجعیت علمی و فرهنگ متعالی قرار داده‌اند و ما معتقدیم بسیج اساتید باید نسبت خود با بیانیه گام دوم را تعریف کند تا بتواند تاثیراتی هدفمند بر جامعه بگذارد. ایجاد هسته‌های نخبگانی و جریان‌سازی برای رفع نیازهای جامعه‌ از وظایف بسیج اساتید است. در سپاه نیز تلاش می‌کنیم ارتباط هدفمند با جامعه دانشگاهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اساتید فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند، تصریح کرد: امروز اساتید بسیجی باید برای برگزاری انتخابات حداکثری تلاش کنند. ما انتخابات را هم حق می‌دانیم و هم تکلیف. دشمنان خارجی و وابستگان داخلی در جهت مخدوش‌سازی مشارکت حداکثری و دوقطبی‌سازی مخرب تلاش می‌کنند و در چنین شرایطی لازم است ما روشنگری کنیم. مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند ابتدا حضور حداکثری مهم است و سپس انتخاب اصلح و این موضوع وظیفه ما را مشخص می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: حمایت مصداقی ممنوع است و برای حفظ انسجام و صیانت از آسیب‌های سیاسی، تاکید داریم که شأن سپاه و بسیج ورود مصداقی نیست، بلکه باید برای تحقق حضور حداکثری تلاش کنیم و به تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح بپردازیم تا رئیس‌جمهوری انتخاب شود که همان مسیر شهدای خدمت را ادامه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha