سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
نشاط

حوزه / محمد نشاط گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و شاداب داشته باشیم باید در قدم اول خانواده مستحکمی را در اجتماع خود بسازیم.

محمد نشاط تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه خانواده مهمترین رکن در هر جامعه‌ای است، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و شاداب داشته باشیم باید در قدم اول خانواده مستحکمی را در اجتماع خود بسازیم. برای رسیدن به خانواده الگو که برای ما مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی است مهم‌ترین شرط پایبندی به اخلاقیات است.

وی افزود: جامعه‌ای که در آن اخلاقیات حاکم باشد به بسیاری از معضلات تن نخواهد داد؛ اخلاق باعث می‌شود انسان‌ها در هر شرایطی پایبند دستورات شرعی و قانونی باشند. برای ترویج اخلاق در جامعه، فرهنگ بهترین راهکار است. منظور اینکه با کار فرهنگی می‌توان اخلاقیات را در جامعه اشاعه داد وگرنه با دستور و بخشنامه نباید چندان انتظار دست‌آورد بزرگ را داشت.

تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه هنر می‌تواند به ترویج فرهنگ در جامعه کمک کند، اظهار کرد: تمامی بخش‌های هنری قادرند ابزاری برای ترویج اخلاقیات در جامعه باشد اما در میان تمامی هنرها سینما و تلویزیون بیشترین کاربرد را دارد چرا که تجربه نشان داده بسیاری از تولیدات نمایشی توانستند در جامعه فرهنگ‌سازی داشته باشند.

به گفته محمد نشاط، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی باید خانواده را به شکل مطلوبی در آثار نمایشی تصویر کنند. تصویرگری خانواده متناسب با آموزه‌های ایرانی اسلامی می‌تواند الگوسازی مناسبی در جامعه رقم زند البته برای چنین امری باید آثار تولیدی واقعی و مستند باشد وگرنه نگاه شعاری و کلیشه‌ای به این حوزه نه تنها نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت بلکه تاثیرات منفی نیز بر جامعه خواهد گذاشت.

تهیه‌کننده فیلم «بهت» با تاکید بر اینکه خانواده در آثار نمایشی باید بر اساس احترام تصویرسازی شود، تصریح کرد: تصویرگری از نوع روابطی که بین والدین و فرزندان وجود دارد می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم زند اما متاسفانه من در برخی از تولیدات نمایشی به ویژه آثاری که در پلتفرم‌ها تولید می‌شود روابط خوبی را بین والدین شاهد نیستم فرزندان با پدر و مادر خود درست صحبت نمی‌کنند همچنین والدین رفتار مناسبی با فرزندان ندارند. این مسئله قادر است عواقب مخربی در پی داشته باشد.

کارگردان سینما در انتهای سخنانش تاکید کرد: جامعه در شرایط فعلی که درگیر مشکلات اقتصادی است نیاز به آثار شاد و پر امید دارد اما این امر نباید بهانه‌ای باشد تا برخی تولیدات سخیف به اسم کمدی روی پرده سینماها برود، زیرا این گونه تولیدات نه تنها سلیقه تماشاگران سینما را پایین می‌آورد بلکه موجب می‌شود فیلم‌های دینی مجالی برای خودنمایی پیدا نکنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برچسب‌ها IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    بهتره در این گفتگوها موضوعات جدیدی هم طرح شود. مثلا انتخابات، ترویج همجنسگرایی حاد در هالیوود، نمایش خدمات نظام و امیدآفرینی