یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
image.png

رئیس مرکز بین المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: یکی از کارهایی که در این مدت بر خود فرض دانسته ایم، دیپلماسی قرآنی است که در این زمینه با بیش از ۱۲ کشور ارتباط و تفاهم نامه همکاری در عرصه های مختلف قرآنی رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری، در همایش تبیینی مبلغان و فعالان فرهنگی بین الملل ویژه ایام محرم که از سوی مرکز بین المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که با همکاری جامعةالمصطفی العالمیه در مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد. ضمن عرض خیرمقدم به طلاب و فعالان فرهنگی جامعةالمصطفی، بر ضرورت اهتمام بیشتر به امر تبلیغ تاکید کرد و گفت: لازمه این اهتمام تکریم و حمایت از مبلغان است. ما از سختی های فعالیت فرهنگی و تبلیغی به ویژه در عرصه بین الملل آگاهیم و معتقدیم با کمی انصاف باید چالش ها، سختی ها و ایثار فعالان فرهنگی بین الملل را دید و خیرخواهانه و مسئولانه به مسائل پرداخت.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان فرهنگی بین الملل با امکانات ناچیز اما اخلاص بالا و همت ستودنی و تعهد به دین به حدی موثر، کارا و جلوه گر فعالیت فرهنگی خود را انجام می دهد که جا دارد همه مسئولان، صمیمانه این مبلغان رسالات الله را مورد تجلیل و تکریم قرار دهند.

رئیس مرکز قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسم محرم را به برکت خون سیدالشهدا و نهضتی که سرمایه اصلی جنبش های الهی تاریخی و زمینه ساز تحقق حکومت عدل جهانی است، فرصتی بی نظیر برای فعالیت فرهنگی تبلیغی دانست و افزود: باید توجه داشت در کنار فعالیت فرهنگی موسمی، طلاب و فعالان فرهنگی به تدوین اطلس تبلیغی منطقه خود کمک نمایند و در جمع آوری و انعکاس مختصات فعالیت فرهنگی مناطق مختلف از جمله مخاطب شناسی، نیازسنجی فرهنگی و…بکوشند.

وی فعالیت تبلیغی را با نیازسنجی درست زیست بوم فرهنگی موثرتر خواند و گفت: مراکز آموزش و تربیت فعالان فرهنگی از جمله جامعةالمصطفی با دراختیار داشتن اطلاعات دقیق، می توانند با توجه به نیازهای مناطق، نسبت به پرورش کمی و کیفی فعالان موفق عمل نمایند. این رویکرد طی یک سال گذشته در ۸ کشور رقم خورده است و با رتبه سنجی انجام شده، از فعالان فرهنگی این مناطق حمایت بهتر و مناسب تری صورت گرفت.

حسینی نیشابوری ادامه داد: مجموعه چرخه فعالیت های تبلیغی بین الملل باید به نحوی صورت گیرد که بتواند منویات مقام معظم رهبری در این حوزه را تحقق بخشد.

وی با اشاره به حمایت جامعه دانشگاهی غرب از مولفه قرآنی و انقلابی حمایت از مستضعفان و اعتراضات گسترده جوانان سراسر جهان به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: به برکت اخلاص امامین انقلاب و تلاش شما خواهران و برادران، این گفتمان که روزگاری در مهجوریت قرار داشت، امروز به گوش جهانیان رسیده، اندک اندک جامعه نخبگانی نسبت به آن باورمند شد تا جایی که امروز در حمایت از آن حاضر به هزینه دادن هستند.

سخنران همایش ادامه داد: تبلیغ عمومی در جای خود بسیار خوب است اما شما به عنوان دانش آموخته یک مرکز علمی و دانشگاهی معتبر، باید در کنار ارتباط گیری با مخاطب عمومی با نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی نیز گفتگو و تبادل نظر داشته باشید. ما باید زمینه ساز آشنایی جوانان جهان با معارف ناب اسلامی و قرآنی باشیم.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه اداره کل قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات به مرکز بین المللی قرآن و تبلیغ در یک سال گذشته، تصریح کرد: یکی از کارهایی که در این مدت بر خود فرض دانسته ایم، دیپلماسی قرآنی است که در این زمینه با بیش از ۱۲ کشور ارتباط و تفاهم نامه همکاری در عرصه های مختلف قرآنی رقم خورده است.

حسینی نیشابوری در پایان تمام اقدامات فعالان فرهنگی بین الملل را مبتنی بر خدمت به رشد و تعالی افکار جوامع دانست و خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی از سوی قرارگاه تبلیغ بین الملل با همکاری نهادهایی مانند جامعةالمصطفی، حوزه علمیه، مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و سایر مراکز در دست اقدام قرار دارد که همگی مطالبات رهبر معظم انقلاب را در حوزه تبلیغ بین الملل دنبال می نماید.

دیپلماسی قرآنی مورد توجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است