جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
تبریز

حوزه/ معاون وزیر آموزش و پرورش از تدارک ۱۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای تربیت نسل تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ظهر یکشنبه در آئین افتتاح برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در زنجان ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در عید غدیر سره از ناسره مشخص شد و بزرگترین رسالت پیغمبر اکرم (ص) و اعلام ولایت علی‌بن ابی‌طالب (ع) انجام شد.

وی شعار امسال برنامه‌های اوقات فراغت را «تربیت بدون توقف» خواند و گفت: این شعار در راستای رسیدن به مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه با پایان یافتن فصل درسی تربیت پایان نمی‌یابد، عنوان کرد: دغدغه و هدف اصلی ما تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی متناسب با افق بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه درس تمام شده اما تربیت شروع شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در تابستان با اختیار و اراده خود وارد فعالیت‎‌ها می‌شوند و بهترین بستر برای تربیت و تعالی آنان در اختیار مربیان است.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت امسال در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی با شعار تربیت بدون وقفه برگزار می‌شود، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی از ویژگی بارز برنامه‌های امسال است.

وی با اشاره به اینکه اینکه آغوش آموزش و پرورش برای کنشگران فضای تربیتی تربیتی در جبهه مردم باز است، تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش می‌خواهد موفق باشد و به اهداف اسناد بالادستی دست یابد، باید از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرد و دست کسانی را که در حوزه‌های تربیتی فعال هستند، ببوسد.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این برنامه با ابراز خرسندی از انتخاب این استان به‌عنوان دبیرخانه کشوری برنامه‌ها و فعالیت‌های ابراز کرد: در تابستان سال گذشته اتفاقات خوبی در عرصه تربیت نوجوان رقم خورد که امسال هم تلاش داریم برنامه‌های متعددی را برگزار کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت مدارس و کارهای تربیتی هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد، عنوان کرد: باید از این ظرفیت فعالیت‌های تابستانی به نحو احسن در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی یادآور شد: امسال پیش‌بینی شده است به همراه کل استان‌های کشور، در زنجان نیز تعداد ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز در ۴۷۰ پایگاه تابستانی در رشته‌های مختلف مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha