چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
جلسه پژوهش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: شهید رئیسی شاخص تراز برای انتخاب اصلح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین روز گذشته در جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای زمینه سازی امت و نظام اسلامی به راهبری رهبر حکیم انقلاب برای ظهور حضرت حجت(عج) است و بهترین فرصت برای معرفی فضیلت‌ها و کمالات انسانی است که به نحو اتم و اکمل در وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) جمع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: واقعه غدیر زنده‌ترین سند تاریخی است که نتیجه آن ولایت امیرالمومنین(ع) به شمار می‌آید که این امر متعلق به تمام اعصار، ادیان و دوران‌هاست.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اهل بیت(ع) اعمالی را برای غدیر فرمودند که از جمله آن می‌توان به اطعام دادن، لباس نو پوشیدن و دیدار با سادات اشاره کرد که باید به این نکات عمل کنیم و این روز عید را گرامی بداریم.

وی با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان کرد: حضور پرشور مردم بصیر ایران در انتخابات ریاست جمهوری، تداوم بخش راه نورانی امام و شهدا به ویژه شهدا خدمت خواهند بود و بار دیگر عزت و عظمت خویش را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است و شهید رئیسی شاخص تراز برای انتخاب اصلح است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به موضوع مهم پژوهش در مدارس علمیه اشاره کرد و یادآور شد: طلاب باید راهنمایی شوند تا به دنبال پژوهش در مسائل مورد نیاز جامعه و متناسب با ظرفیت خود بروند که نقش اساتید در تربیت طلاب پژوهشگر در مدارس علمیه تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: تحقیق و پژوهش رکن پیشرفت و تحول در حوزه است و باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در حوزه بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: باید تلاش شود تا این رکن محوری فعالیت حوزه، با هم افزایی، و همراهی شما اساتید پژوهشی و معاونین هر روز تقویت شود تا شاهد رشد و بالندگی این پایگاه مهم علمی در مدارس علمیه باشیم.

شهید رئیسی شاخص تراز برای انتخاب اصلح است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha