پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
همایش انتخابات در منطقه سیستان

حوزه / امام جمعه اهل سنت هامون گفت: انتخابات یک موهبت الهی و وظیفه ملی و دینی بوده و انتخاب فرد اصلح مورد تأکید اسلام و طبق نص روایات و سنت نبوی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، همایش "انتخابات مظهر روشنگری و حماسه حضور ملی" در دانشگاه زابل با شرکت اقشار مختلف مردم، معتمدین و ریش سفیدان، سران طوایف منطقه و مسئولین استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ضمن تبریک به مناسب اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد نام شهدای خدمت، اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، حضور آحاد مردم و مشارکت حداکثری باید مورد توجه و تبیین خواص جامعه خصوصا علما، معتمدین و سران طوایف باشد.

وی افزود: نگاه دنیا و موازنه قدرت در منطقه به برکت حمایت‌ها و پشتیبانی رییس جمهور شهید و دیپلماسی عزت مندانه شهید عبداللهیان بعد از عملیات وعده صادق، به کشور تغییر کرده و کشورهای مختلف جهان و منطقه را مشتاق ارتباط بیشتر با ایران قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین انتخاب فردی اصلح با خصوصیات خستگی ناپذیر و جهادی، مدیر و مدبر و متدین که چرخ پیشرفت کشور را متوقف به ارتباط با بیگانه نداند، می‌تواند سرعت حرکت کشور را دو چندان کند، همانطور که در زمان کوتاه ریاست جمهوری شهید رییسی شاهد آن بودیم.

در ادامه مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای خدمت و شهید رئیسی، ابراز کرد: انتخابات یک موهبت الهی و وظیفه ملی و دینی بوده و انتخاب فرد اصلح مورد تأکید اسلام و طبق نص روایات و سنت نبوی می‌باشد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد حامی محرومین و مستضعفین است و برای دفاع از مظلوم و جهاد، پرچمدار دنیای اسلام بوده و لذا ما به جمهوری اسلامی ایران و شهدا و خصوصا شهید رئیسی افتخار می‌کنیم.

مولوی حسن زهی خاطرنشان کرد: فضا در جمهوری اسلامی باز و آزاد است و کسانی که انتخابات را تحریم می‌کنند خودزنی کرده و بر انفعال و انزوا خود می‌افزایند چرا که کشور بزرگ ایران به حرکت پر قدرت خود ادامه داده در حالی که این افراد نقشی در این عظمت و شکوه ایران و ایرانی نخواهند داشت.

وی ضمن تأکید بر حضور فعال همه آحاد مردم اعم از شیعه و سنی در انتخابات، به تبیین خدمات ارزنده جمهوری اسلامی به ویژه کارهای بزرگ دولت شهید رییسی در مدت کم مسئولیتش در منطقه و استان پرداخت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام مجید پوران دخت امام جمعه شهرستان زابل اظهار کرد: مقایسه نظام اسلامی ایران با بقیه حکومت‌ها و نظام‌ها باید منصفانه باشد که متاسفانه برخی‌ها با روحیه خودتحقیری و عقب ماندگی به این نظام مقدس ظلم کرده و آسیب رساندند، اما جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه موانع، تحریم‌ها، فتنه‌ها و فشارها در حال پیشرفت بوده و این نشانه عقلانیت و وحدت و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: فضای انتخابات، فضای آرام و مطلوبی است، دنیا منتظر انتخاب ماست و البته آینده ما نیز در این انتخابات ترسیم می‌شود، انتخاب اگر خطا باشد مرتکب گناه سیاسی خواهیم شد و جبران نخواهد شد، متاسفانه برخی‌ها طوری حرف زدند و راهنمایی کردند که دلمان برای شهید جمهور و نظام اسلامی ایران سوخت، باید به فردی که کارنامه و برنامه جامع و قابل تحقق و اجرا دارد و در عمل به تکالیف شرعی و اسلامی استوار و محکم و عامل باشد، رأی بدهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha