جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
تبریز

حوزه/ سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: رمز ماندگاری و زنده بودن فرهنگ عاشورا، مردمی بودن آن است و بر این اساس برنامه‌های بزرگداشت اربعین حسینی هم باید توسط مردم برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: برنامه‌های اربعین حسینی نباید متکی به امکانات و اعتبارات دولتی باشد و باید به دست مردم انجام شود؛ البته دولت هم وظیفه هماهنگی و پشتیبانی از این برنامه‌ها را بر عهده دارد.

وی با اشاره به عشق و علاقه هیأت‌های مردمی و موکب‌های حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، گفت: ستاد عتبات عالیات استان باید یک هماهنگی جدی میان گروه‌های مردمی و موکب‌ها انجام دهد تا خدمات آنها به بهترین شکل به زائران ارائه شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، نقل و انتقال زائران را یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به ستاد اربعین برشمرد و خواستار هماهنگی دستگاه‌های مسئول برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل با هزینه متعارف و منصفانه برای نقل و انتقال زائران به نقاط مرزی شد.

وی همچنین از صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی خواست تا با مستندنگاری فعالیت‌های ستاد اربعین و تولید محتوای خلاقانه، فضای عمومی استان را برای استقبال از ایام اربعین آماده کند.

جعفر رزمی سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین استان نیز در این جلسه با اشاره به اعزام ۶ میلیون زائر ایرانی اربعین در سال گذشته، گفت: فعالیت ستاد اربعین در داخل مرزهای کشورمان متمرکز است و این ستاد همانند سال گذشته در قالب ۱۵ کمیته کاری فعالیت می‌کند.

جعفر رزمی افزود: استان آذربایجان شرقی به عنوان معین پایانه مرزی تمرچین در استان آذربایجان غربی انتخاب شده و باید در خدمت‌رسانی به زائران اعزامی از این نقطه ایفای نقش کند؛ ضمن اینکه در مرز مهران هم به دلیل حجم بالای زائران، مسئولیت‌هایی بر عهده ما گذاشته شده است.

وی همچنین هماهنگی ظرفیت‌های استانی برای اعزام زائران و هماهنگی موکب‌های استانی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین را از دیگر وظایف ستاد اربعین برشمرد.

در این جلسه مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین هم به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های بزرگداشت اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha