جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس خانواده گفت: دوران عقد، دوران شناخت است که زوجین به مشکلات کمتری برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، زهرا زهراپور، کارشناس خانواده، در همایش پیوند آسمانی، با عنوان همسفر تا بهشت، ویژه طلاب استان مازندران اظهار کرد: دوران عقد، دوران شناخت است که باید به صورت تفصیلی و جزء جزء اتفاق بیفتد تا زوجین در مسائل و ارتباطات خود، به مشکلات کمتری برخورد کنند؛ این شناخت برای تعامل بین زن و شوهر است که بتوانند برای هم جذب داشته باشند تا بعد از چند سال شاهد طلاق عاطفی بین آن‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: اولین قدم خانم‌ها در شناخت همسر، شناخت تمام مسائل و سیستم‌های کلامی، عاطفی، عقلی و... شوهر است که بر اساس آن، نیازهای فرد مقابل مشخص می‌شود.

زهراپور تاکید کرد: ما انسان‌ها به هر میزان که نیاز طرف مقابل خود را بشناسیم و پاسخ دهیم، ارتباط بهتری خواهیم داشت، این مسئله در مسائل عاطفی با مادر و دیگر بستگان نیز صادق است، یعنی نیازهای فرد توسط هر کس بهتر شناخته شده و پاسخ داده شود، ارتباط قوی‌تری شکل خواهر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: خانم‌ها در ابتدای زندگی، به دنبال تغییر طرف مقابل خود هستند و می‌خواهند او را بر اساس علاقه‌های خودشان تغییر دهند، اما در حقیقت باید نیازهای شوهر بخصوص نیازهای کلامی و عاطفی او را بشناسید و بعد مهارت‌های کلامی، رفتاری و ارتباطی را به‌درستی کسب کنید و بر اساس آن، نیازهای او را پاسخ دهید، در این صورت بعد از گذشت مدتی نیازهای شما برای او بسیار مهم خواهد شد؛ لذا اول شناخت، دوم شناخت نیازها بر اساس سیستم‌ها و سوم پاسخ به نیازها به بهترین وجه مد نظر باشد.

وی تاکید کرد: راز موفقیت آدم‌هایی که در تعاملات خود موفق هستند، همین است که بر اساس علاقه مندی‌های طرف مقابل‌شان رفتار می‌کنند و فقط خود را مد نظر قرار نمی‌دهند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha