جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
"واقعة الغدير؛ ثبوتها ودلالاتها وسياقها وملابساتها"

حوزه/ کتاب «واقعه غدیر» تألیف حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر سیستانی به بررسی بیعتی می‌پردازد که مسیر امت اسلامی و آینده آن و حتی آینده جهان را مشخص می‌کند و آن، یکی از وقایع مهم و سرنوشت ساز تاریخی است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در آخرین سال عمر پربرکت خود رقم زدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خطبه غدیر را که برای اثبات ولایت امام علی (علیه السلام) اختصاص داده بودند، در یک همایش عمومی با حضور عموم مسلمانان ایراد نمودند.

این امر بیانگر آن است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌خواسته‌اند ولایت خاص سیاسی امام (علیه السلام) را به عموم جامعه برسانند زیرا این نوع ولایت، موضوعی است که متوجه عموم است، البته اگر خطبه غدیر در صدد بیان اصل ولایتِ ثابت بین امام (علیه السلام) و تک تک مسلمانان بود، نیازی به شناساندن ایشان به عموم مسلمانان نبود، زیرا این ولایت، پیشاپیش نیز وجود داشته است.

کتاب | «واقعة الغدیر؛ ثبوتها و دلالاتها و سیاقها و ملابساتها» + دانلود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر سیستانی فرزند مرجع عالی‌قدر آیت الله العظمی سید علی سیستانی کتاب «واقعة الغدیر؛ ثبوتها ودلالاتها وسیاقها وملابساتها» را در دو جلد به رشته تحریر درآورده که به بیان غدیر و ارزش و جایگاه آن در اسلام می‌پردازد.

برای دریافت فایل pdf این کتاب که به زبان عربی می‌باشد به اینجا مراجعه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha