یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
ساوه

حوزه/فرمانده پایگاه بسیج فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه بیان کرد :سرچشمه قانون و رفتار مسلمانان، قرآن و سنت است بنابراین حلال کردن حرام خدا و یا حرام کردن حلال خدا نوعی پیشی گرفتن بر خدا و رسول است که موجب حبط عمل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست اخلاق عمومی با سخنرانی خانم سیده رقیه موسوی فرمانده پایگاه بسیج فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه و با حضور جمعی از بانوان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان برگزار گردید.

موسوی با اشاره به آیه اول سوره حجرات (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ )گفت: خداوند متعال از تقدم و پیشی گرفتن بر رهبر جامعه اسلامی به شدت نهی نموده است زیرا کسی که در کارهایش از خدا و پیامبر(ص) پیشی می‌گیرد در مدیریت نظام اسلامی خلل وارد کرده و موجب هرج و مرج می‌گردد.

وی در ادامه افزود: حکم رسول خدا(ص)، حکم خداست و بی‌احترامی به او، بی‌احترامی به خدا است. سرچشمه قانون و رفتار مسلمانان، قرآن و سنت است بنابراین حلال کردن حرام خدا و یا حرام کردن حلال خدا نوعی پیشی گرفتن بر خدا و رسول است که موجب حبط عمل می شود.

فرمانده پایگاه بسیج فارغ التحصیلان با اشاره به اینکه قرآن کریم موجبات حبط اعمال را در آیه ای به کفر و شرک و در آیه ای دیگر به بی‌ادبی در محضر پیغمبر(ص) و پیشی گرفتن از حکم پیغمبر(ص) نسبت می دهد؛ تصریح کرد: در قرآن کریم کفر و شرک و نیز پیشی گرفتن بر پیامبر (ص) موجب حبط اعمال انسان می شود. پس اگر کسی بخواهد ادب و احترام نسبت به پیغمبر(ص) داشته باشد و از خدا و رسولش پیشی نگیرد .

خانم موسوی با توجه به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: انتخابات هم یکی از اعمال و احکامی است که پیغمبر اسلام (ص)به آن اهتمام می‌ورزیدند و اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم و خود را دور از مسائل اجتماعی کشور بدانیم یک نوع بی‌ادبی نسبت به پیغمبر(ص) است که باعث می‌شود اعمال خوب حبط شود.

سرچشمه قانون و رفتار مسلمانان، قرآن و سنت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha