شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
رومیه

همزمان با روز عید غدیر و دهه امامت و ولایت جشن بزرگ عید غدیر خم در نقاط مختلف ارومیه؛ مساجد، محلات، حسینیه ها و ... برگزار شد که محوری ترین آن ها جشن مردمی یک کیلومتری خیابان شهید سردار سلیمانی بود که به مدت دو روز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، جشن بزرگ یک کیلومتری غدیر خم امسال برای دومین سال متوالی در ارومیه با ایجاد بیش از ۵۰ غرفه مختلف شیرینی، شربت، توزیع غذاهای گرم، غرفه های نقاشی، فرهنگی و خدماتی و ... در خیابان شهید سلیمانی ارومیه برگزار شد.

شروع جشن امامت و ولایت در ارومیه از میدان انقلاب بود و این جشن در امتداد خیابان شهید سلیمانی برگزار شد.

طبخ و توزیع حدود ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع بیش از ۵۰۰ هزار بستنی، غرفه های عفاف و حجاب، نوجوانان و جوانان، رادیو غدیر، بازسازی صحنه های غدیر خم، غرفه های تبیین اصلح و ... از مهم ترین برنامه های این جشن بود.

برپایی جشن یک کیلومتری غدیر خم در ارومیه+ عکس

این جشن روزهای سه شنبه و چهارشنبه به مدت دو روز از ساعت ۱۸ عصر تا ۱۲ شب برگزار و به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش شد.

مسئولین آذربایجان غربی از جمله مدیرکل تبلیغات اسلامی حجت الاسلام منصور امامی و استاندار آذربایجان غربی محمد صادق معتمدیان از این جشن بزرگ بازدید کردند و البته برخی مسئولین کما فی السابق غایب این جشن مردمی بودند.

برپایی جشن یک کیلومتری غدیر خم در ارومیه+ عکس

در کنار جشن یک کیلومتری غدیر در خیابان شهید سلیمانی، جشن های متعددی نظیر اجتماع بزرگ اهل سنت، برگزاری اجتماع بزرگ دسته‌های علمداران، برگزاری اجتماع بانوان غدیری، پیاده روی مردمی غدیری، راه اندازی پویش خانه علوی و محله علوی و تجلیل از برگزیدگان تهیه و نشر کلیپ‌های پیشنهادی برای فعالیت در مورد غدیر (کلیپ‌های ۲۰ ثانیه‌ای) تبلیغ هم از برنامه‌های دیگری بود که در سطح شهرستان ارومیه در عید غدیر برگزار شد.

مساجد، محلات، تکیه ها، هیئات مذهبی و حسینیه های ارومیه نیز شاهد جشن غدیر خم بودند و در همه محلات شهر ارومیه ایستگاه های صلواتی دایر بود و مردم ارومیه کام خود را با شیرینی ولایت شیرین کردند.

یکی دیگر از برنامه های محوری عید غدیر برگزاری جشن در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه و ملبس شدن طلاب این شهرستان به لباس مقدس روحانیت بود.

برپایی جشن یک کیلومتری غدیر خم در ارومیه+ عکس

برپایی جشن یک کیلومتری غدیر خم در ارومیه+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha