یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
شش

حسین جوان ۳۷ ساله، صاحب دو فرزند که مدتی است شغلش مسافرکشی است می گوید: رئیس جمهوری می خواهیم که همه چیزش مردم باشد، برای رفع موانع زندگی مردم تلاش کند و اجازه ندهد در این گرانی و وضعیت اقتصادی سرشان جلوی زن و بچه شان خم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مردم ایران اسلامی با شهادت رئیس جمهور شهید انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری را تجربه می کنند و روز هشتم تیر ۱۴۰۳ با حماسه آفرینی و انتخاب اصلح به تکلیف شرعی و ملی‌شان عمل خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب روز عید غدیر در بیان ویژگی‌های فرد اصلح اظهار داشتند «اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد همچنان‌که شهید خدمت، رئیسی عزیز واقعاً اعتقاد داشت و کاملاً محسوس بود که او با دل و جان و اعتقاد کار می‌کند.

ایشان کارآمدی را ویژگی مهم فرد اصلح خواندند و گفتند: کارآمدی یعنی شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند.

معظم له، توان و نشاط انجام کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب را از دیگری شاخص‌های فرد اصلح دانستند و افزودند: فرد اصلح با این خصوصیات، قادر است از همه ظرفیت‌های متنوع و پر شمار کشور برای پیشرفت استفاده کند.»؛ توجه کنند، قطعا باید شاهد انتخاب باشکوه و در ادامه همان برنامه و فعالیت های دولت شهید رئیسی باشیم.

مردم درباره انتخابات چه می گویند؟

این روزها مردم کوچه، بازار، مغازه و رانندگان تاکسی و ... هر کدام برای خودشان حرف ها و نظرهایی دارند. البته در این میان هستند بعضی که یا بی تفاوتند و یا مردد.

حسین جوان ۳۷ ساله، صاحب دو فرزند مدتی است که شغلش مسافرکشی است، در چهار راه عماریاسر یا به تعبیر مردم قم چهارمردان در هوای گرم تیرماه، خسته با صورتی گرما زده و به عرق کرده، بنده خدا از بس در هیاهو و سروصدای بوق ماشین و سایر مسافرکش ها و ازدحام آدم ها، در حال داد و فریاد زدن بود تا مسافری گیرش بیاید دم ظهری با جیب خالی به خانه نرود. با ما همکلام شد و تا حرف انتخابات پیش آمد، نخواست حرفی بزند اما به احترام شهدای خدمت آمد جلو، ابتدا از مشکلات خودش گفت و گلایه کرد که چرا کشور با وجود این همه منابع گازی و نفتی، مردم باید این طوری زندگی کنند.

می گفت، رئیس جمهوری می خواهیم که همه چیزش مردم باشد، برای رفع موانع زندگی مردم تلاش کند و اجازه ندهد مردم در این گرانی و وضعیت بد اقتصادی سرشان جلوی زن و بچه شان خم باشد.

حرف های بی پرده مردم درباره انتخابات / آقایی که می خوای رئیس جمهور بشی، حضرت عباسی به فکر مردم باش

خجالت زده زن و بچه نشویم

کمی جلوتر پیرمردی را دیدم که کنار ماشین زرد رنگش ایستاده و با زیرکی خاصی همه مسافرها را زیر نظر دارد، تا به وقتش چند نفری را سوار ماشینش کند، ساعت ۱۳ ظهر را نشان می دهد، عرق از سرو رویش می بارید، لُنگی هم دستش بود، عرق های صورتش را پاک می کرد، تا حرف انتخابات پیش آمد، گفت بچه جون شما خبرنگاران از جون ما مردم چی می خواید ول بکن ما نیستید، بزارید به گرفتاری خودمان برسیم، کمی با او حرف زدیم، آرام که شد، گفت از قول ما بنویس آقایی که می خوای رئیس جمهور بشی، حضرت عباسی به فکر مردم باش، تو این وضعیت اقتصادی خجالت زده زن و بچه هستیم. تو این بازار، پول به سختی پیدا می شود، تا می آیی یه مسافر پیدا کنی، پلیس سروکله اش پیدا می شه، دم به دم جریمه، باید با چندین شوفر سروکله بزنی تا یه مسافر بدرد بخور پیدا بشود، که اگر حواست نباشه، رو هوا از دست می قاپند.

حرف های بی پرده مردم درباره انتخابات / آقایی که می خوای رئیس جمهور بشی، حضرت عباسی به فکر مردم باش

می گفت من به کسی رای می دهم که برای رفاه مردم تلاش کند نه این که آن بالا که رفت، همه چیز از یادش برود. آقا جان گرانی پدر ما را درآورده، چرا جلویش را نمی گیرند، تا کی باید این مسائل باشد. تو را خدا بیاید یه فکری برای این مردم کنید، هر روز تو این بازار یه قیمت، انتخابات هم که معلوم نیست به کجا برسد.

آخرین نفری که حاضر شد در هوای گرم تیرماه با ما صحبت کند، حسین جوان ۲۸ ساله، مجرد، فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است که از استان دیگری برای زندگی به قم آمده و الان دو سه ساله که در قم ساکن است. معمولا تو همین چهار راه مشغول مسافرکشی است. حسین تازه مسافر پیاده کرده بود و وقتی از ماشین پیاده شد، عرق پیراهنش را خیس کرده بود. با این که خسته بود و کم حوصله، اما حاضر شد به این سوال که آیا در انتخابات شرکت می کنی؟ پاسخ دهد. می گفت، ملت همیشه به وظیفه شان عمل می کنند، اما کار درست پیش نمی رود و مشکل گرانی، تورم و اشتغال جوانان حل نشده است. شهید رئیسی داشت کار می کرد، اما...، ما هنوز در بهت هستیم، به هر حال امیدواریم مردم احساسی رای ندهند و عاقلانه رفتار کنند و درست انتخاب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha