یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ آیت الله سیدان بر بی تفاوت نبودن مردم نسبت به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد کاردان و توانا، آگاه و صالح برای بهبود وضع معیشت و دین مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان از علمای حوزه علمیه خراسان در سخنانی بر بی تفاوت نبودن مردم نسبت به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد کاردان و توانا، آگاه و صالح برای بهبود وضع معیشت و دین مردم تاکید کرد.

بخشی از سخنان این عالم فقیه پیرامون ضرورت شرکت در انتخابات به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین و لعنة الله علی اعدائم اجمعین.

در رابطه با مسئله انتخابات ریاست جمهوری بدیهی است که افرادی که در یک کشوری زندگی می کنند مناسب است در ارتباط با سرنوشت کشورشان و مسائل مختلفی که مصلحت کشور در آنها است بی تفاوت نباشند و در اموری که در جهت بهبود وضع جامعه از نظر جهات معنوی و مادی دخالت دارد، تاثیر گذار باشند.

از جمله چیزهایی که در این زمینه تاثیرگذار می باشد، مسئله شرکت در انتخابات است.

مناسب است همه افراد شرکت کنند در جهت انتخاب فردی که از نظر ایمان به خداوند متعال و مسائل حقه دینی معتقد و از نظر کاردانی برای رسیدگی به امور مختلف مملکت، ورود و آگاهی داشته باشد و صالح باشد.

همچنین شایسته است همگان به دو معنای صالح توجه داشته باشند و شخصی را انتخاب کنند که هر دو معنا را داشته باشد یک صالح از نظر دینی دوم صالح از نظر توانایی و دانایی در کارهایی که بتواند وضع مملکت را از نظر معیشت و دین مردم بهتر روبه راه کرده و موثر باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تمامی مردم به فضل پروردگار در این جهت کوشا و جدی باشند و فرد صالحی در جهت اداره مملکت انتخاب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha