یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
دانشگاه رضوی

حوزه / حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به قدرت عجیب خراسانی‌ها در بیان و خطابه که نعمتی از سوی خداست، از نبود افراد شاخص و فعال همچون سبقه قدیم خراسانی‌ها در این زمینه، انتقاد و بیان کردند: در قم نیز چنین شده که خیلی از افراد جذب ادارات دولتی و مؤسسات می‌شوند و از تبلیغ و حضور در مساجد بازمانده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجج اسلام موسوی فر، حسینی زیدی، قائمی نیک و جهانگیری امامی در محل مدرسه علمیه عالی نواب با آیت‌الله سبحانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین جهانگیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به معرفی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پرداخت و سپس معاونان گزارشی از فعالیت‌های بخش مربوطه را ارائه کردند.

در ادامه این نشست حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه با مجموعه دانشگاه رضوی بیگانه نیستم و از ابتدای تأسیس در جریان بودم و سال‌های اول به دعوت مرحوم آیت‌الله طبسی در اینجا تدریس داشتم، گفتند: تدریس سطوح حوزوی در این دانشگاه، مجوزی برای استفاده از مدارس میرزا جعفر و خیرات خان است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: دشمن فعلی ما وهابیت است، افراد تحصیل کرده دیوبندی در پاکستان که الگوی دوم وهابیت در اینجا هستند، در کنار گوش شما فعالیت دارند، بنابراین لازم است یک دوره عقاید وهابیت از ریشه و مسائل بحث و بررسی شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کردند: یک روز کسروی و یک روز حزب توده را آوردند و الان تمام نیروهای عربستان در کشور دنبال مسائل وهابیت برای از بین بردن وحدت اسلامی هستند تا از سوی دیگر پایگاهی در دنیا برای خود بسازند هرجا پا گذاشتند مسلمانان را متفرق کردند.

این مرجع تقلید تأکید کردند: یک شاخه به عنوان مسائل وهابیت که حدود ۲۵ مسئله مهم است را در یک جزء آموزش داده تا خلاء امروز در این زمینه پاسخ داده شود.

معظم‌له با تأکید بر تمرکز دانشگاه نسبت به خروجی طلبه مُبلغ برای مساجد و حضور در بین مردم، نسبت به اداری شدن طلاب برای تامین معیشت و حضور در کارهای دولتی انتقاد کردند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به قدرت عجیب خراسانی‌ها در بیان و خطابه که نعمتی از سوی خداست، از نبود افراد شاخص و فعال همچون سبقه قدیم خراسانی‌ها در این زمینه، انتقاد و بیان کردند: در قم نیز چنین شده که خیلی از افراد جذب ادارات دولتی و مؤسسات می‌شوند و از تبلیغ و حضور در مساجد بازمانده‌اند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه رضوی در پاسخ به مورد فعالیت در عرصه تبلیغ، از وجود رشته تحصیلی تبلیغ به صورت رسمی و نیز برنامه‌های علمی فرهنگی در مرکز معرفت و مهارت دانشگاه نسبت به آموزش‌های لازم در زمینه تبلیغ برای آماده سازی طلاب جهت حضور در عرصه تبلیغ سخن گفت.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ نفر طلاب و خروجی‌های دانشگاه رضوی در زمینه تبلیغ و حضور در مساجد و بیان معارف برای مردم فعالیت دارند جدا از این نیز بسیاری از آنها در کسوت امام جمعه در سطح کشور به امر تبلیغ دین مشغول هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha