سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
استاندار قم

استاندار قم ضمن گرامیداشت روز خانواده، بر لزوم توجه به جایگاه خانواده و تکریم بزرگان تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه, متن پیام دکتر سید محمد آقامیری استاندار قم به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان بدین شرح است:

«بسمه تعالی»

لزوم توجه به جایگاه خانواده و تکریم بزرگان در سنت پیامبر عظیم الشان (صلوات الله علیه) و ائمه اطهار (علیهم السلام) از چنان اهمیت والایی برخوردار است که همواره در کلام و سیره اهل بیت علیهم السلام بر استحکام آن توصیه اکید شده است.

بر اساس این اصل حیاتی، هر گونه تلاش و برنامه ریزی در راستای تحکیم نهاد خانواده و رشد و تعالی بنیان های این واحد مهم اجتماع، یکی از اساسی ترین اولویت های نظام اسلامی و از الزامات داشتن جامعه ای سالم، پویا و با نشاط محسوب می شود .

لازم است که همه ارکان و اجزای جامعه و کارآمدترین و مؤثرترین ابزارها و ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی کشور به ویژه رسانه ها در مسیر قوام بخشی و حفظ و تقویت قداست خانواده و تأمین سلامت روحی و روانی اعضای آن تلاش و اهتمام ویژه به خرج دهند.

نام گذاری ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره مبارکه انسان و آیه شریفه "هل اتی" در شأن اهل بیت مطهر پیامبر اکرم(ص)، به عنوان روز «پاسداشت نهاد خانواده و تکریم از بازنشستگان» فرصت بجا و مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش، اهمیت و جایگاه معنوی و متعالی نهاد تربیتی خانواده و قدرشناسی از مقام و منزلت بازنشستگان گرانمایه، این سرمایه‌های گران سنگ و گنجینه ها و ذخایر ارزشمند تجربه است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، از درگاه خداوند حکیم برای همه خانواده های گرامی و بازنشستگان عزیز در استان قم، سعادت، سلامت و سربلندی روزافزون مسألت نموده و امیدوارم جامعه اسلامی همواره از برکات و تجربیات ارزنده عزیزان بازنشسته و پیشکسوت بهره مند باشد.

دکتر سید محمد آقامیری
استاندار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha