پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
وزیر علوم

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تبیین دستاوردهای علمی کشور برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر محمدعلی زلفی گل طی سخنانی در مراسم افتتاح استودیو عتف در ساختمان وزارت علوم با اشاره به لزوم تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم برای مردم به خصوص در عرصه های علمی و فناوری ابراز داشت: متأسفانه خیلی از اوقات فقط نقاط سیاه را می‌بینیم و در حقیقیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ظلم می‌شود و حال آن که امروز به برکت انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده است و موفقیت‌ها را نباید نادیده گرفت و باید برای نسل‌های آینده تبیین کرد.

وی افزود: پیشرفت علمی و فناوری زمانبر است. امروز تولید علم کشور ما در منطقه یا رتبه اول یا دوم در فناوری است و نباید این دستاوردها را نادیده گرفت؛ زیرا سرمایه‌های کشور است.

وزیر علوم همچنین گفت: علمِ تاریخ بسیار ارزشمند است و به ما کمک می‌کند تا ماحصل سرگذشت گذشتگان را بدانیم و از موفقیت‌های آن‌ها استفاده کنیم. تجربه‌نگاری وظیفه علوم است و مسیر رشد علمی کشور باید در وزارت علوم تدوین شود و در معرض دید آیندگان قرار بگیرد.

وی بیان داشت: به لطف الهی از طریق این استودیو باید تجربه‌های دانشمندان را ثبت و ضبط کرد؛ زیرا آن‌ها سرمایه‌های نمادین هستند و باید آن را نهادینه کرد. ما در وزارت علوم سرمایه‌های نمادین فراوانی داریم.

علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در این مراسم اظهار داشت: عملیات اجرایی و تجهیز این استودیو با دستور وزیر علوم از یکسال‌اندی پیش اغاز شد. هدف استودیو در راستای جهادتبیین دستاوردهای این وزارتخانه است.

وی افزود: وزارت علوم در این مدت و در فعالیت سه ساله دولت سیزدهم عملیات عمرانی زیادی را انجام داده و ساخت تجهیز این استودیو یکی از طرح‌های عمرانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha