پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 1168017
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
نشست سیاسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، گفت: تاریخ سرشار از حوادث در حال تکرار است و لذا باید با خواندن تاریخ، از آن عبرت بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه نشست بصیرت سیاسی با موضوع انتخابات در این مدرسه علمیه با حضور خانم فریدونی برگزار شد.

فریدونی در ابتدا با قرائت آیه «والفجر» به ماه ذی الحجه و حوادث و اتفاقات باشکوه آن همانند روز غدیر، مباهله، ایام حج، و نزول آیه هل اتی، اشاره کرد و اظهار داشت: همه کسانی که با اهداف بلند و مخلص در طول تاریخ زندگی کرده‌اند، اگرچه معاندین نیز مانع بروز و ظهور آنها شده باشند، اما در کارهای روشن و نیت خالصانه آنها نمایان شده است.

وی افزود: این ویژگی حق و راستی است که هرچه هم کتمان شود، باز روزی ماهیت آن ظاهر می‌شود، چرا که در زمان‌های حساس و بزنگاه‌ها، افراد چهره واقعی خود را نمایان می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران، با توجه به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» به تحقیق در مورد گفته های شنیده شده مخصوصا در این دوران که در ایام انتخابات هستیم سفارش کرد.

وی با اشاره به آداب مناظره و اخلاق انتخاباتی، گفت: رعایت این گزینه از مواردی است که باید آن را در انتخاب فرد اصلح اولویت قرار داد و طبق آن عمل کرد.

فریدونی، با بیان اینکه تاریخ تکرار می‌شود، ابراز کرد: تاریخ را خوب بخوانیم، چرا که امام علی(ع) در توصیه خود به امام حسن(ع) فرمودند، من آنقدر تاریخ را مطالعه کرده‌ام که گویی در میان آنان زیسته‌ام، تاریخ سرشار از حوادث در حال تکرار است، خواندن تاریخ عبرت آفرین است.

وی ادامه داد: بنابر تأکید شهید مطهری یزید آن زمان مُرد و امروز باید یزید زمان را شناخت، ما در این روزگار و در این جامعه باید بصیرت را چراغ مسیر خود قرار دهیم و یزید زمان خود را بشناسیم و بدانیم هستند کسانی که برای به‌دست آوردن رأی در انتخابات وعده‌ها و شعارهای غیرواقع و خلاف می‌دهند.

استاد حوزه علمیه خواهران، با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، یادآور شد: اگر بتوانیم هرکدام‌ از ما حداقل یک نفر را تشویق به رأی دادن به فرد اصلح نماییم، گام بزرگی در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برداشته‌ایم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha