پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 1168031
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
انتخابات

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از کسب رتبه اول مشارکت در بین کلان شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سیدهادی طباطبایی در نشست خبری استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در خراسان رضوی ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای مستقر شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار خواهند بود.

وی با اشاره به شائبه‌های مطرح‌شده در برخی ستادها مبنی بر مداخله مجریان انتخابات در مسیر مدیریت انتخابات، تاکید کرد: این اتهام زیر سوال بردن نظام است و طی ۴۴ سال انقلاب، وزارت کشور به هیچ‌وجه مورد چنین اتهامی قرار نگرفته است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: افتخار انتخابات این است که برگزارکننده آن مردم هستند. صفر تا صد هیئت اجرایی توسط معتمدان مردم انجام می‌شود و امکان تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی وجود ندارد.

طباطبایی بیان کرد: فضا برای انتخابات شفاف و آماده شده است و از تمامی ستادها دعوت کرده‌ایم نمایندگان خود را برای نظارت بر شعب معرفی کنند.

وی با اشاره به ماده ۶۸ قانون انتخابات مبنی بر عدم استفاده از امکانات دولتی در ساعات اداری و ماده ۷۳ قانون انتخابات که تاکید بر عدم تبلیغ مقامات اجرایی و نظارت برای نامزدها دارد، تصریح کرد: ما به شدت بر آموزش اعضای شعبه، نماینده‌ها، فرمانداران و کاربران تاکید داریم تا از هر گونه مشکل جلوگیری شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گزارش داد که در مرحله اول انتخابات، کمبود تعرفه نداشته‌اند و تمامی اقلام و مخازن تعرفه‌ها مدام رصد و نگهبانی می‌شود.

طباطبایی تأکید کرد: موظف هستم که از حیثیت تمامی اعضایی که در انتخابات مداخله دارند و زحمت می‌کشند، دفاع کنم. بی‌انصافی است اگر بگوییم هیئت اجرایی مداخله‌گر در انتخابات بوده است.

وی اعلام کرد: تعداد و مکان شعب در دور دوم انتخابات هیچ تغییری نخواهد داشت و ۱۰۵۹ شعبه سیار و ۳۵۰۸ شعبه ثابت در نظر گرفته شده است. شعب سیار به روستاها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و کارگاه‌های بزرگ ارسال می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از شهروندان خواست تا شناسنامه‌های قدیمی خود را که کد ملی ندارند، به همراه کارت ملی به شعب اخذ رای بیاورند و تاکید کرد: تنها با ارائه کارت ملی می‌توان رای داد. طبق آمار رسمی، میانگین زمان معطلی در شعبه ۳ دقیقه است.

طباطبایی گفت: از نظر میزان مشارکت، خراسان رضوی چهارمین استان در کشور و در کلان‌استان‌ها رتبه اول را در مشارکت انتخابات داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز جمعه به دلیل عدم قطعی برق کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی باز هستند ما سه صندوق رای سیار در این منطقه پیش‌بینی کرده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha