پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
فروغ شهادت

حوزه/ کتاب فروغ شهادت به بررسی پاره‌‏ای از اسرار مقتل سیّدالشّهدا به ویژه دقت در کلمات آن حضرت در طول حرکت از مکه تا کربلا و پاره‌‏ای از زیارت‏‌های وارده درباره‌‏ ایشان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، درباره حضرت سیّدالشّهدا و وقایع عاشورای حسینی، کتاب‏ها، رساله‏‌ها و مقتل‏‌های فراوانی نوشته شده است که هر یک از زاویه‌‏ای خاصّ به غوّاصی در دریای ژرف معارف امامت، ولایت و نهضت عظیم حسینی پرداخته‌‏اند و کمتر به اسرار معنوی مقتل سیّدالشّهدا و رموز عرفانی این حرکت عظیم و تاریخ ساز عالم بشری توجّه شده است.

این رساله پیرامون مقام شهید و شهادت از دیدگاه قرآن و سنت و منزلت نوری انبیاء و اولیاء بحث کرده و اگر چه اشاره‌ای به فضائل امام حسین (ع) پیش از خلقت نوری تا این عالم و عالم آخرت دارد ولی تنها به بررسی پاره ای از اسرار معنوی مقتل سید الشهداء و رموز عرفانی این حرکت عظیم پرداخته تا این بُعد نورانی و تاریخ ساز کربلا نیز روشنگر راه شیعیان اهل بیت (ع) گردد.

این کتاب به بررسی پاره‌‏ای از اسرار مقتل سیّدالشّهدا، به ویژه دقت در کلمات آن حضرت در طول حرکت از مکه تا کربلا و پاره‌‏ای از زیارت‏‌های وارده درباره‌‏ی ایشان پرداخته است.

کتاب فروغ شهادت به قلم آیت‌الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) و از سوی انتشارات آفتاب فطرت منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha