جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: مقبولیت مردم در انتخابات مساله قانونی در نظام سیاسی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مقبولیت مردم در انتخابات مساله قانونی در نظام سیاسی اسلامی است بر عکس نظام های سلطنتی و پادشاهی که یک نفر ژن برتر تصمیم گیر برای خود و اجتماع است.

وی افزود: جایگاه والا و توجه ویژه به مردم در ادیان الهی به صورت عام و به صورت خاص در اسلام بر کسی پوشیده نیست.

خطیب جمعه خارگ بیان داشت: کار ویژه نظام توحیدی بر پایه رشد مردم در ابعاد مختلف زندگی آنان است. به همین خاطر موضوع سیاست در کار انبیاء و ائمه معصومین علهم السلام هدایت مردم است و موضوع سیاست در کار طاغوت، قدرت و تسلط بر امورات مردم است

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: گاهی مردم رشد می کنند و اصلح را انتخاب می کنند اما پشتیبانی نمی کنند و واقعه عاشورا اتفاق می افتد و اصلح در گودی قتلگاه قرار می گیرد.

امام جمعه خارگ ابراز داشت: گاهی اصلح را پیدا می کنند و پشتیبانی می کنند و خود در گودی قتلگاه قرار می گیرند اما اصلح می ماند و واقعه نهضت امام خمینی به ثمر می نشیند.

وی بیان کرد: اگر رشد سیاسی مردم به انتخاب اصلح برسد و برای روی کارآمدن آن مجاهدت و تلاش و کوشش کنند قطعا مسیر اجتماعی و سیاسی، آبادانی و پیشرفت محقق خواهد شد و انتخابات این فرصت بی نظیری است که امام راحل در نظام سازی از آن استفاده کردند تا ملت روی پای خود بایستد. لذا در زمان باقی مانده همدیگر را تواصی به حق و تواصی به صبر و پشتیبانی از همدیگر در انتخاب و حمایت از اصلح داشته باشیم و مشارکت را افزایش بدهیم.

حجت الاسلام ‌کارگر ابراز داشت: همه این را در نظر داشته باشند که پیروز انتخابات شخص نیست بلکه نظام جمهوری اسلامی و در راس مردم ایران هستند و منتخب مردم خادم مردم باشد و رقابت های انتخاباتی را فراموش کند و چهار سال خود را مشغول و وقف خدمت به مردم کند.

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم گفت: در آستانه ماه محرم الحرام هستیم. ماهی که در دوران جاهلیت هم مورد احترام بود و حفظ حرمت این ماه برای همه مسلمین واجب است و لذا شایسته است طرفداران کاندیدای منتخب مراقبت ویژه در برگزاری جشن داشته باشند.

امام جمعه جزیره خارگ ادانه داد: دشمنان برای شنبه انتخابات به دنبال اختلاف و تفرقه هستند در حالی شنبه بعد از انتخابات شنبه وحدت، تلاش و مجاهدت باشد که همگان مراقبت کنند.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: دولت سیزدهم علاوه بر رفع تحریم به دنبال سیاست خنثی سازی تحریم بود و این مهم باید در دولت چهاردهم پیگیری شود. امنیت غذایی و تامین اقلام اساسی، توجه به حمل و نقل و راهگذرهای منطقه ای، شروع و تکمیل پروژه‌های پیشران ملی و تأمین مالی خارجی، اشتغال، سیاست‌های مؤثر ارزی، سیاست‌های انرژی، دیپلماسی اقتصادی در خنثی سازی تحریم ها در برنامه دولت چهاردهم باید باشد.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: لازم است همه ادارات و نهادها نسبت به تبلیغات محیطی و معرفت بخشی به این مهم فضاسازی محیطی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha