پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ |۲۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 24, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه سیطره دشمنان بر ملت‌های مسلمان امروز ناممکن است، گفت: برای سپاه قرارگاه رمضان از مهم‌ترین ارکان جنگ به حساب می‌آمد که در آن چهره‌های بی‌نظیری را می‌توان دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یادواره شهدای این قرارگاه، با شعار «قرارگاه رمضان ۴۰ سال مجاهدت» امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد.

سرلشکر سلامی در این مراسم گفت: شما خانواده شهدا در این مراسم مهمان نیستید بلکه میزبان هستید؛ چرا که ایران موکب همه شهیدان دنیای اسلام است. قلب‌های مردم ایران سرشار از عشق نسبت به همه ملت مسلمان در همه نقاط عالم به خصوص شهدای عزیز اسلام و خانواده‌های آنها است که مثل ستاره‌های پرفروغ در آسمان افتخارات امت اسلام می‌درخشند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مفتخر هستم که امروز در جمع این عزیزان حضور پیدا کردم. مقاومتی که از گذشته دور با شکل‌گیری قرارگاه رمضان در دنیای اسلام آغاز شده بسیار مهم است و امروز در صفحات سیاسی جهان اسلام زیباترین پیوندها و مستحکم‌ترین برادری‌ها در لحظه‌های سخت شکل می‌گیرد، همچنین اقوام در یک سنگر برای آرزوهای بزرگ و مشترک در مقابل دشمنان مشترک می‌ایستند تا از کرامت، شرف و مرز خود دفاع کنند.

وی بیان کرد: قرارگاه رمضان از استثنایی‌ترین قرارگاه‌های جنگ بود؛ چرا که هسته اولیه حضور یک مقاومت مشترک بین دو ملت در دو سرزمین، اما برای یک هدف شکل گرفته است. برای سپاه این قرارگاه از مهم‌ترین ارکان جنگ و سپاه به حساب می‌آمد و به همین دلیل است که شما در آن چهره‌های بی‌نظیری مثل اسماعیل دقایقی را می‌بینید.

سرلشکر سلامی شرح داد: در هم آمیخته شدن خون‌های شهید ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی در یک منقطه و یک سرزمین نشان‌دهنده این حقیقت است که اسلام برای حمایت از مسلمانان مرز نمی‌شناسد. این مرزهای جغرافیایی که در کشورها وجود دارد در اسلام تفکیک کننده نیست و آرزوها را از هم جدا نمی‌کند. قرارگاه رمضان افتخار اولیه‌ای بود برای بیان این حقیقت. این قرارگاه تجلیل واقعی امت واحده بود در جهاد اسلامی.

فرمانده کل سپاه افزود: سعادت مسلمانان از میدان جهاد و مسیر شهادت عبور می‌کند. مستکبران نمی‌توانند شعائر اسلام و باز کردن غل و زنجیر اسارت از دست و پای مسلمانان را تحمل کنند؛ بنابراین هر جا که اسلام حلول کند، آنها شمشیر می‌کشند و می‌ایستند و متحد می‌شوند و حتی دشمنان قدیمی هم به میان می‌آیند و متحد می‌شوند. ده‌ها سال است که جهان اسلام میدان تاخت و تاز بیگانگان و خصوصاً غربی‌ها است.

وی تأکید کرد: آنها خیمه زدند بر جهان اسلام تا ثروت‌های مادی، هویت فرهنگی و غنای اعتقادی مسلمانان را از آنها بگیرند. از همه اینها برای تقویت قدرت خود استفاده می‌کنند. سلامی اظهار داشت: شما همه جا را می‌بینید که میدان آتش است. در یمن بر سر مردم آتش می‌ریزند تا سرافرازی و کرامتش را از او بگیرند. در فلسطین می‌بینید چه غوغایی است تا این سرزمین کوچک در اختیار فلسطینی‌ها را هر روز با بمباران‌های بی‌رحمانه مورد هدف قرار دهند و فرزندان خردسال را در آغوش مادرانشان زیر خاک دفن کنند و کشتن پیرمردان و پیرزنان و زنان را افتخار خود می‌دانند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: آنها هر روز در اتاق‌های فکرشان طراحی می‌کنند تا مسلمانان را به اسارت بگیرند. ایران پناهگاه آنها است. ما یک جغرافیای اعتقادی داریم و یک جغرافیای سرزمینی و رسمی. عمل ما در میدان بر اساس جغرافیای اعتقادی ما است.

وی تصریح کرد: امروز این واقعیت را می‌بینیم که مسلمانان صاحب قدرت شده‌اند. آنها تن به شمشیر می‌دهند و سینه‌هایشان ستبر است تا مورد عزت ملت مسلمانان باشند. ما نه ظالمیم و نه ظلم را می‌پذیریم و این دستور قرآن است. سردار سلامی اعلام کرد: وعده صادق یک پله‌ای بود از این حقیقت که اگر شرایط اقتضا کند ما عمل می‌کنیم. این نیست که ما بنشینیم و فقط دیگران از جبهه مقاومت حمایت کنند. اگر لازم باشد خودمان هم شمشیر می‌کشیم. عزت مسلمانان بر هر چیز واجب‌تر است.

فرمانده کل سپاه گفت: در وهله‌های تاریخی اگر ملت‌ها اشتباه کنند و به موقع و به اندازه عمل نکنند و بترسند، ذلیل خواهند شد. امام علی فرمودند اگر ملتی لباس جهاد را ترک کند خداوند بر او لباس ذلت خواهد پوشاند. جهاد طریق عزت و آزادی ما است. اما این بدون وحدت ممکن نیست. بدون پیوند قلب‌ها و یکی شدن دل‌ها و بدون اندیشیدن به آرزوهای مشترک امکان پذیر نیست.

فرمانده کل سپاه افزود: سیطره دشمنان بر ملت‌های مسلمان امروز به طور لایتناهی ناممکن است. خوشبختانه رهبری داریم که به اعماق فتنه انگیزی‌های دشمن آگاه است و دشمن را می‌شناسد. او بر اساس جهان بینی قرآن قدرت‌های بزرگ را کوچک می‌شمارد.

وی تأکید کرد: این قدرت‌های غیر الهی از دید قرآن قدرت آفرینش یک پشه را ندارند و اگر مگسی از آنها چیزی برباید قادر به بازپس گیری آن نیستند. خداوند با منطق حق سخن می‌گوید و ما به این حقیقت ایمان داریم؛ بنابراین اگر ما در میدان باشیم، آنها میدان را ترک خواهند کرد و ما را آزاد خواهند گذاشت. می‌توانیم با پیوند زدن قدرتمان به عنوان بخش مهمی از قدرت جهان ظاهر شویم؛ همان طور که امروز به عنوان اسلام ظاهر شدیم.

سلامی افزود: برادران کرد و عرب ما و مسلمانان بوسنی و ... هر جا باشند برادران ما هستند. اسلام از این مرزها عبور کرده است. اساساً اسلام شعب و قبائل را فرصتی برای محبت به یکدیگر می‌داند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: اربعین نشان‌دهنده این تجمیع محبت‌ها است. انسان‌هایی با صورت‌ها و ملیت‌ها و هویت‌های متفاوت در مسیر یک رود بی‌انت‌ها برای عشق به ائمه اطهار (ع) به هم می‌پیوندند و یک جهان جدید می‌سازند. ما در یک دنیای جدید زندگی می‌کنیم که بدون هم پیروز نمی‌شویم، اما بدون هم شکست می‌خوریم. هر جا با هم هستیم شکست ناپذیریم و خدا هم ما را به همین سفارش کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی با هم مهربانیم و نسبت به سرنوشت یکدیگر حساسیم، موفقیم.

سردار سلامی اعلام کرد: قرارگاه رمضان کانونی برای پرورش فرماندهان بزرگی بود که امروز جزء شخصیت‌های برجسته در جهان اسلام هستند. یک زنجیره قدرتمندی از این فرماندهان بزرگ و برجسته ایرانی و غیر ایرانی تشکیل شده. این یک نقطه آغاز بود از یک مسیر طولانی.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز صهیونیست‌ها از همه جا زیر آتش هستند و این دل‌انگیزترین نماد وحدت میان مسلمانان است. او تأکید کرد: ما باید بایستیم و نباید کرنش کنیم و تسلیم شویم. مسلمان عزیز است و شکست ناپذیر است.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: مسیر شهید و شهادت هرگز فراموش نمی‌شود و همیشه خاطرات آنها بر جا می‌ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تمرکز IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 2
    چرا همچنان سیستم پروازی تروریست زاهای آمریکایی سرپاست؟ علة العلل شيطان بزرگ هست، ان کیدالشیطان کان ضعیفا. روی نقطه قوت خیالی دشمن متمرکز شوید و رها نکنید، پهبادها و موشکهای اعلام ناشده ی مقاومت می بایست، ستون فقرات دشمن را خرد و پودر کند.
    • راس الفتن IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 1
      راس الفتن قرن شيطان بزرگ هست، کوبش این اوجب و اولی و فوریت نخست هست
    • یعنی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 2
      زدن بخش پروازی نظامی آمریکا یعنی زدن اسراییل یعنی گرفتن جرات از دیگران یعنی اختلال جدی در سیطره اطلاعاتی دشمن یعنی هدف گرفتن انگیزه استعضاد از آمریکا یعنی فرار آمریکا یعنی ...
    • و يعني IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      و يعني زدن هژمونی آمریکا بخصوص در منطقه یعنی یتیم کردن رژیم های استیلاء جوی متجاوز متکی به استکبار یعنی کند کردن ابزار اعمال تحریم در منطقه علیه ایران یعنی آسان کردن تقاص در مقابل تحریم ها یعنی هدف گرفتن ادعاهای ارضی علیه ایران یعنی حساب کار دست دیگران دادن تا علیه شیعیان اقدامات سرکوبگرانه حکومتی نکنند یعنی ساده کردن مقابله با اسرائیل و حذف آن از منطقه یعنی مقدمه چینی برای پاکسازی منطقه از تروریست زاها یعنی وقتی راس فتنه های جهانی زدن دیگر فتن چیزی نیستند یعنی ...
    • هزينه كمتر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      زدن هواگردهای آمریکایی حین برخواست یا فرود، هزینه بسیار کمتری دارد. زدن در اوج آسمان نیازمند موشکهای برد بلند هست که اولا در همه موقعیت ها میسور نیست ثانیا هزینه گزافی بدنبال دارد. اما روی زمین نه چنین نیست. پهبادها و موشکهای رادارگریز می توانند نزدیکی های پایگاهها باشند و در فرصت مناسب ضربه بزنند. ولی سعی در رسانه کردن نداشته باشند، کوبش می بایست مداوم و بلا انقطاع باشد. شاید زدن ناوهواپیمابر روزولت شروع خوبی باشد. زدن جای حساسی که کل ناو با هواپیماهایش را ببرد هوا. هر چه اینجا مصرف شود، ارزشش دارد ولی عالمانه و کارشناسانه بزنن. دیگر نباید دنبال زدن های ارعابی باشیم زدن های انهدامی آن هم انهدام کامل.
  • سینا IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 0
    متاسفانه امروز چین این کشور خداناباور در بلاد مسلمین ریشه دوانده و بر اقتصاد و دیگر شئون انان مسلط شده و بذر کفر و الحاد را می پروراند.خوف ان است که غضب الهی دامنگیر اسلام و اسلامیان شود
    • سلام IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      2 0
      اری راندن چین و تحریم کالاهای این کشور ملحد می بایست در راس امور کشورها و ملل اسلامی قرار گیرد
    • برعکس IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 3
      اتفاقا چین اگر چه بازهای دنیا را گرفته، اما در موقعیت سلطه نیست، چین هم کشوری بی نیاز نیست، بخش مهمی از نفت رو از ایران می خره. به خاطر معارضه با آمریکا نیازمند ائتلاف با دیگران از جمله ایران هست. پهبادهای ایرانی فقط روسیه خریدارش نیست، خبری مدتی قبل داشتیم که چین هم حجم زیادی سفارش خرید داده است، دوران خرید تسلیحاتی یک سویه گذشته، حتی ابرقدرتهاش هم متمایل به خرید از ایران هستند، و این یعنی نیاز و رفع نیاز دوطرفه. پیشرفت اسلام در چین بیش از اروپا و آمریکا (با همه ادعای آزادی دینیشان) بوده است.
    • حسن IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      2 0
      زمانی مسلمانان درمسجد شهر کاشغرچین ازادانه نماز بجای می اوردند اما امروزه این امر با مشکل مواجه شده علاوه بران کودکان و نوجوانان در کلاسهایی که دولت چین برای انها در نظر گرفته شتشوی مغزی می شوند تا افکاری مارکسیستی جایگزین تعالیم اسلامی شوند
    • پاسخ به حسن IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 2
      خب همین ارتباطات سیاسی و اقتصادی می تونه ابزاری باشه برای کمک به مسلمانان آنجا. وقتی ارتباطی نباشه چطور میشه اطلاع دقیقی داشت؟ اتفاقا الآن مبلغ با زبان چینی داریم، می شود این را گسترش داد، و به مسلمانان آنجا یاد داد که چگونه باشند تا کمتر آسیب ببینند و بیشتر پیشرفت کنند.
  • اشراف و واکنش قاطع IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 2
    ما نيازمند اشراف كامل اطلاعاتي هستیم بگونه ای که توطئه ها را در نطفه خفه کند،نقشه کشان و آمران ترور را سریع مقطوع الشر نماید.
  • جواد IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 4
    بنظرم چشم امید بستن به اردوگاه کمونیسم با ازادگی و الهی بودن این ملت منافات دارد
    • تفاوت IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 2
      اميد نه. اما معامله با كفار غير حربي استثناء نداره. همون كشورهاي كمونيستي امكان ترويج اسلام بيشتر دارند. بر عكس كشورهاي مشتهر به مسيحيت كه با اسلام هراسي و تنگناهای متعدد و اذیت آزار مسلمانان، مانع گرایش به اسلام می شوند.