یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ کارشناس پژوهش مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: زنان در سایه حجاب از آسیب‌ها مصون مانده و کرامت، شرافت، شخصیت و هویت دینی خویش را حفظ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مسأله عفاف و حجاب در دین اسلام به عنوان نماد هویتی زن مسلمان جایگاه ویژه‌ای دارد، اما متأسفانه در عصر حاضر جمعی از دختران و زنان مسلمان به جای تلاش در جهت دستیابی به کرامت و هویت انسانی خویش از فرهنگ مبتذل غربی الگو گرفته و حجاب را کنار می‌گذارند.

بر این اساس، پوشش نامناسب در جامعه گسترش یافته و پیامدهای فردی و اجتماعی را به همراه دارد. در همین راستا و به مناسبت فرارسیدن روز عفاف و حجاب، گفت‌وگویی با خانم اکرم میرعرب معاون پژوهش مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان صورت گرفته که از منظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

اکرم میرعرب رعایت حجاب و عفاف را مهم‌ترین عامل حفظ کرامت و شخصیت انسانی زنان دانست و بیان کرد: زنان در سایه حجاب از آسیب‌ها مصون مانده و کرامت، شرافت، شخصیت و هویت دینی خویش را حفظ می‌کنند.

وی افزود: حجاب مانند صدفی گرانبهاست که مروارید شخصیت زن را در خود جای داده و نمی‌گذارد که این گوهر گرانبها را به بهای اندک بفروشد.

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، امنیت و آرامش روحی و روانی را از ثمرات حجاب برای زنان برشمرد و گفت: هر چه پوشش و حجاب زن کامل‌تر باشد، از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

میرعرب، خودسازی و تزکیه نفس را از دیگر آثار حجاب معرفی کرد و افزود: حجاب انسان را از ارتکاب اعمالی که با دستور الهی منافات دارد بازداشته و درون انسان را مانند ظاهرش پاک کرده و تزکیه و تهذیب نفس را برایش به ارمغان می‌آورد.

وی به بحث پیرامون ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرداخت و تأکید کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه با بهره‌گیری از اهرم زور و اجبار امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید انگیزه‌های درونی و پایه‌های اعتقادی در افراد تقویت شود.

استاد حوزه با بیان این‌که مبلغان باید عفاف و حجاب فاطمی را در جامعه تبیین کنند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) آیینه تمام نمای حجاب و عفاف است، لذا بانوان جامعه اسلامی با تمسک به حجاب فاطمی و رعایت پوشش مناسب می‌توانند به درجات کمال و رشد و تعالی دست پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha