دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران گفت: روحانیون و مبلغین در تبیین مبانی دینی تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، با اشاره به اهمیت ماه‌های محرم و صفر در دین مبین اسلام، اظهار داشت: ماه محرم و صفر از دیدگاه اهل تشیع و برادران اهل تسنن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران عنوان کرد: ماه محرم از چندین منظر حائز اهمیت است که یکی از مهم‌ترین آنها وقوع نهضت عاشورای حسینی می‌باشد.

این استاد حوزه علمیه کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قیام عاشورا نهضتی جهان شمول و فراگیر می‌باشد و نهضتی است که بعد از ۱۴۰۰ سال نه تنها کم فروغ و به حاشیه نرفته است، بلکه روز به روز شاهد جلوه‌گری این نهضت در جهان کنونی هستیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تبیین درست عاشورای حسینی، یادآور شد: نسل امروز ما به شدت مورد هجوم فضای مجازی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد بنابراین شناخت مبانی دینی و تاریخی همانند قیام سیدالشهدا و دیگر رویدادهای مذهبی و دینی از اهمیت بسیار بالایی برای در امان بودن نسل نوجوان و جوان ما در مقابل هجمه دشمنان برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: خطیبان، فعالان و کارشناسان مذهبی و همچنین مداحان باید در بحث شناخت درست و واقعی قیام عاشورا و به ویژه معرفی بهتر شخصیت امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان تلاش بیشتری داشته باشند تا نسل جوان و نوجوان ما درست‌تر و کامل‌تر واقعه و رویداد عظیم کربلا را درک کنند و اگر این چنین نشود بی‌شک دشمنان با روش‌های شیطانی خود نهضت و قیام عاشورای حسینی را به سود منافع خود تحریف خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود از روحانیون و مبلغین خواست که در تبیین مبانی دینی تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha