دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان مدرسه تابستانی دارالعلم را گام مهمی در جهت تحقّق منویّات مقام معظم رهبری در راستای برنامه‌ریزی شایسته برای استفاده از ایام تعطیلات طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در ایام تابستان عنوان نمود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین اهمیت برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم پرداخت و گفت: امسال در دومین سال برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم، طلاب و فضلا ضمن استفاده از فرصت فراغت ایام تابستان، در جوار مضجع نورانی عالم آل محمد(ص)، از حضور علما استفاده می کنند و این طلیعه ای برای شکوفایی علمی هرچه بیشتر آنان در این ایام محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم، فرصت طلائی در راستای استفاده حداکثری طلاب و فضلای حوزه، از خرمن علم و فضل اساتید تراز اول کشور است، تصریح کرد: بدون تردید برگزاری موفق مدرسه تابستانه دارالعلم در سال گذشته و استقبال فراوان دانش‌پژوهان، گواه پرثمر بودن آن می باشد.

وی ضمن اشاره به ارتقای تعداد مدارس و شرکت کنندگان امسال این دوره نسبت به سال گذشته، خاطر نشان کرد: این دورۀ تابستانی، امسال در پنج مدرسۀ «قرآن و حدیث»، «علوم عقلی»، «فقه و اصول»، «ادبیات و زبان‌شناسی» و «منطق و روش‌شناسی» برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان نیز با افزایش حدود ۶۰ درصدی به ۸۰۰ نفر افزایش یافته که این تعداد، از میان حدود ۱۷۰۰ نفر ثبت‌نام‌کننده با اعمال شاخصه‌های لازم گزینش شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط توجّه و اهتمام به جنبه‌های کیفی، غنی‌سازی و ارتقای سطح علمی این دوره را نیز از راهبردهای مهمّ حوزه دانست و ابراز کرد: باتوجه‌به گزینش شرکت‌کنندگان دوره از میان مدرسین حوزه و نخبگان و پژوهشگران، تلاش شده است که سطح علمی اساتید و مباحث، نسبت به سال گذشته اعتلا پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، ضمن تمجید از آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در همکاری و تعامل برگزاری این رویداد علمی ارزشمند، ابراز امیدواری کرد روند روبه‌رشد کیفی و کمّی مدرسۀ تابستانۀ دارالعلم استمرار یابد تا علاوه بر استفادۀ هدفمند از فرصت تعطیلات درسی، گامی اساسی و استوار در جهت تحقّق منویّات مقام معظم رهبری در راستای برنامه‌ریزی شایسته برای استفاده از ایام تعطیلات طلاب و روحانیون حوزه های علمیه برداشته شود.

شایان ذکر است؛ دومین مدرسه تابستانی دارالعلم، در جوار حرم مطهّر امام رضا(ع) و با حضور و افاضۀ حضرت آیت‌الله سبحانی(دام‌ظلّه) و ۶۰ تن از اساتید برجستۀ جهان تشیّع، از ششم تا هجدهم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha