چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
محسن داوری فرماندار مشهد

حوزه /فرماندار مشهد گفت: مردم نقش موثری در این عرصه دارند لذا بی‌تفاوتی و یا نبودن این گونه اجتماعات ممکن است دشمن را جری کند و لذا می بینید این حوزه هر روز قوی تر از قبل می شود.

محسن داوری فرماندار شهر مشهدمقدس، در حاشیه راهپیمایی عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، این حرکت اجتماعی را در مقابل کسانی بی حجابی را در کشور ترویج می کنند گفت: آنچه مهم است حضور افراد جامعه ما در حوزه دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی است، یکی از رویکردهای گفتمان انقلاب اسلامی مباحث اعتقادی، دینی و تمدن ایرانی است.

وی با بیان اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی و در تمدن دینی ما حجاب و عفاف از اصول هست، اظهارداشت: در تاریخ کشور ایران به خصوص تاریخ شهر مشهدالرضا (ع) در قیام مسجد گوهرشاد این رانشان می‌دهد که حضور موثر مردم و بیان احساسات، موضع‌گیری در این عرصه نشان می‌دهد که اگر کسی قرار باشد فتنه ای انجام دهد توطئه او را خنثی می‌کند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: مردم نقش موثری در این عرصه دارند لذا بی‌تفاوتی و یا نبودن این گونه اجتماعات ممکن است دشمن را جری کند و لذا می بینید این حوزه هر روز قوی تر از قبل می شود.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب اسلامی در این شهر به برکت وجود حضرت رضا (ع) نسبت به سایر شهرها مناسب تر است، افزود: اگر جایی نیز غفلتی در عرصه حجاب وجود دارد باید مراقبت و هدایت و راهنمایی کرد ضمن اینکه باید هدایت ها علاوه برگفتار عملی باشد نباید در تعارض یکدیگر باشند.

داوری در ادامه به نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در تبیین مسئله حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: بسته به نگاه مردم و گفتمانی که دشمن ایجاد کرده است ما باید گفتمان اعتقادی و تمدنی را منتقل کنیم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: امروز با تکنولوژی جدید و با گفتمان‌های متفاوت و جذاب، دشمن در حال انحراف در جامعه است ما هم باید در تقابل با همان ابزار استفاده کنیم لذا می‌طلبد که حوزه نخبگانی خودش را به روز کند و با سلیقه و نگاه جوانان اثر گذار عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha