یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
روز عفاف و حجاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: یکی از نمادهای بارز احکام الهی؛ رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان خانواده و ارکان اجتماع و سیادت‌بخش سجایای انسانی، اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم مریم میرکریمی در نشستی به مناسبت روز عفاف و حجاب که در جمع کارکنان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، حجاب را یک تکلیف الهی برشمرد و گفت: حجاب اسلامی هدیه الهی در پاسخ به ندای درونی و فطری بشر است و از افراط و تفریط هایی که در مکاتب قدیم و جدید وجود دارد، دور است.

وی افزود: این لطف الهی نه تنها موجب محدودیت و دورماندگی از جامعه نمی شود؛ بلکه شرطی برای حضور و مصونیت در اجتماع است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان افزود: یکی از نمادهای بارز احکام الهی؛ رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان خانواده و ارکان اجتماع و سیادت‌بخش سجایای انسانی، اسلامی و متضمن آرامش و آسایش روحی و روانی فرد و جامعه است و این امر درکلام معصومین(علیهم‌السلام) آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین در قوانین نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

خانم میرکریمی بیان داشت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله‌‎العالی) حجاب را ارزشی منطبق بر طبیعت انسان دانسته و می‌فرمایند: «حجاب موجب شخصیت زن و عاملی برای وقار و متانت اوست»، ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش گذاری و سنگین شدن آبرو و احترام زن در جامعه است، به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشکر کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در راستای ضرورت توجه به این امر الهی، اساتید، کارکنان و طلاب مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با سعی رفیع و منیع خود در شناخت درست این فریضه دینی و در جهت ترویج این سنت حسنه تلاش نموده و همگان را به گسترش این فرهنگ مقدس دعوت می نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha