یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 1169629
۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
تصاویر راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در مشهد

حوزه / مردم مشهد به یاد شهدای مسجد گوهرشاد و در حمایت از عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ایران از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی با لبیک یا زهرا و لبیک یا زینب حمایت خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مردم مشهد روز پنجشنبه با حضور در میدان شهدا، با زمزمه یا زهرا و یا زینب حمایت خود را از حجاب و عفاف در جامعه ایران اعلام کردند و خواستار مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به خصوص در عرصه حجاب شدند.

در این اجتماع جمع کثیری از بانوان و دختران محجبه مشهدی حضور داشتند تابلو نوشته هایی که بر روی آن شعارها و پیام های مختلف پیرامون مسئله حجاب و خانواده داشت به همراه داشتند.

پایان این اجتماع در حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد بود جایی که 80 سال پیش به خاطر کشف حجاب رضا خانی بیش از 1500 مرد ولایت مدار مومن و غیرتمند برای حفظ حجاب زنان ایرانی به شهادت رسیدند.

در پایان این اجتماع بیانیه قرائت شد

در این بیانه آمده است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

حضور بانوان و دختران در تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی در قیام الهی حضرت سیدالشهداء «ع» در صحنه کربلا و حوادث پس از آن بسیار برجسته و مشهود است.

شجاعت رشادت حیاء و عفت دفاع از مقام امامت و ولایت تداوم و گسترش فرهنگ عاشورا از جمله ابعاد بسیار درخشان تبیین قیام حسینی توسط بانوان کاروان کربلا، خاصه حضرت زینب کبری سلام ا... علیها بوده است.

بی شک نقش بی بدیل و مؤثر زنان مؤمن و محجبه در صحنه های گوناگون پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس نیز امری انکار ناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است که در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم آن سهم بزرگی ایفا کرده اند.

ما بانوان حاضر در اجتماع روز ملی عفاف و حجاب در حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم ماه سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت و در پنجمین روز از ماه محرم الحرام پاسداری از آرمانهای امام راحل عظیم الشان «ره» و منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای مدظله العالی را وظیفه خود می دانیم.

یاد و خاطره قیام ماندگار مردم متدین مشهد و روحانیت علیه کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد را گرامی داشته راه شهیدان عفاف و حجاب، مردان و زنان واقعه ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ را ادامه خواهیم داد و به سران استکبار جهانی و عوامل مزدور آنان هشدار می دهیم.

همواره برای حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی در صحنه بوده و هستیم و جان خود را فدای شریعت محمدی «ص» و آیین علوی و مرام فاطمی خواهیم نمود و ضمن التزام به رعایت حجاب و عفاف حمایت از قوه قضائیه و نیروی انتظامی در مبارزه با مظاهر بدحجابی پایبندی به معیارهای اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از مسئولان فرهنگی کشور می خواهیم به مقابله با فرهنگ غربی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کوشا باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

۲۱ تیر ماه ۱٤٠٣ هجری شمسی - پنجم محرم الحرام ١٤٤٦ قمری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha