چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
مهدوی ارفع

حوزه / مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، گفت: برای حفظ و یادگیری متون مقدس ۲ روش وجود دارد، یا اینکه انسان به اندازه‌ای آن را بخواند و مطالعه کند تا حفظ شود و یا به‌قدری انس بگیرد تا حفظ شود که در آموزش نهج البلاغه، مسیر دوم بهترین مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در سومین جلسه از کارگاه مهارت‌های تبیین و مربی‌گری نهج البلاغه که در مجتمع آموزشی امام صادق(ع) زنجان برگزار شد، خوشروئی و خوش اخلاقی را از خصوصیات انسان مؤمن شمرد و اظهار داشت: امیر المؤمنین(ع) در حکمت ۶ نهج البلاغه، خوشروئی و گشاده روئی را وسیله دوست یابی دانسته‌اند و به قدری پیدا کردن دوست خوب و الهی در دین مبین اسلام ارزش دارد که حضرت در حکمت ۱۲ ناتوان ترین مردم را کسی معرفی می‌کنند که در پیدا کردن دوست عاجز است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع، یادگیری نهج البلاغه را منوط به انس گیری با نهج البلاغه دانست و گفت: برای حفظ و یادگیری متون مقدس ۲ روش وجود دارد، یا اینکه انسان به اندازه‌ای آن را بخواند و مطالعه کند تا حفظ شود و یا به‌قدری انس بگیرد تا حفظ شود که در آموزش نهج البلاغه، مسیر دوم بهترین مسیر است.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، خاطرنشان کرد: خوانش نهج البلاغه بر خلاف تصور مردم که آن را سخت می‌پندارند بسیار آسان است.

وی از نهضت روش خوانش نهج البلاغه خوانی خبر داد و یادآور شد: طبق روشی که توسط مبلغین نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی کشف شده، اولا می‌توان دیگران را با با یک دقیقه و سی ثانیه صحبت مفید، به نهج البلاغه خوانی دعوت کرد و با ۱۰ دقیقه نهج البلاغه خوانی هم می‌توان در طول شش ماه کتاب را به انتها رساند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha