یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: همگان باید مسائل پیش از انتخابات را به فراموشی سپرده و رئیس جمهور منتخب را در خدمت به مردم یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه اول نماز جمعه و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بیان اهمیت و جایگاه فضیلت اخلاقی صبر از منظر آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی با استناد به آیه کریمه «وَلَنَبۡلُوَنَّکُم بِشَیۡءࣲ مِّنَ ٱلۡخَوۡفِ وَٱلۡجُوعِ وَنَقۡصࣲ مِّنَ ٱلۡأَمۡوَٰلِ وَٱلۡأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِۗ وَبَشِّرِ ٱلصَّـٰبِرِینَ» اظهار داشت: خداوند متعال مشکلات و گرفتاریهای مختلف را وسیله آزمایش انسان قرار داده و مومنانی را که در این مواضع صبر پیشه می کنند به جزای خیر بشارت داده است.

امام جمعه کهک افزود: امیرالمومنین (ع) در رابطه با اهمیت صبر می فرمایند:«الصَّبرُ فِی الاُمورِ بمَنزِلَةِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَدِ ، فإذا فارَقَ الرَّأسُ الجَسَدَ فَسَدَ الجَسَدُ ، و إذا فارَقَ الصَّبرُ الاُمورَ فَسَدَتِ الاُمورُ»؛ صبر در کارها ، به منزله سر در بدن است . همچنان که اگر سر از بدن جدا شود ، بدن فاسد می گردد ، صبر نیز هرگاه از کارها جدا شود ، کارها تباه می شود.

وی ادامه داد: حضرت رضا(ع) نیز در این رابطه می فرمایند:« لا یَستَکمِلُ عَبدُ حَقیقَةَ الإیمانِ حَتّی تَکوُنَ فیه خِصالُ ثَلاثُ: التفَّقُّهُ فِی الدّینِ، وَ حُسنُ تَقدیرِ المَعیشَِهِ، و الصَّبُر عَلی الرزَّایا»؛ هیچ بنده ای به مرتبه ی حقیقت ایمان نمی رسد، مگر این که این سه خصلت در او باشد: دین شناسی، تدبیر و برنامه ریزی نیکو در زندگی، و شکیبایی بر سختیها و ناملایمات.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به مشکلات مدیریت پسماند در شهرستان اشاره نموده و از مسئولان استان و شهرستان خواست که با توجه به مشکلات بهداشتی و محیط زیستی مکان فعلی انتقال پسماند، نسبت به ایجاد سایت انتقال تسریع نمایند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه از همگان خواست که مسائل پیش از انتخابات را به فراموشی سپرده و رئیس جمهور منتخب را در خدمت به مردم یاری نمایند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی سلامت اقتصادی و ساده زیستی را از ویژگی های برجسته رئیس جمهور جدید دانسته و خاطر نشان کرد: انتظار این است که ایشان وزیران و مدیران کشور را نیز با همین ویژگی انتخاب نمایند.

خطیب جمعه کهک در بخشی دیگر از خطبه ها ضمن گرامی داشت ایام عزای سیدالشهداء (ع) به بیان اهمیت درس های بزرگ عاشورایی پرداخته و روایاتی را پیرامون معرفی واقعه عاشورا به انبیای الهی قبل از شهادت امام حسین (ع) بیان نمود؛ وی در این رابطه گفت: بر اساس روایات بخشش آدم (ع، نجات کشتی نوح (ع)، شکافته شدن دریا و نجات موسی (ع) و پیروزی او بر ساحران و تولد عیسی (ع) در روز عاشورا واقع شده است و عموم پیامبران مذکور در زمام خود به کربلا آورده شده و بر امام حسین (ع) گریسته اند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته به ذکر مصائب امام حسین (ع) پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha