سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
عادلی نیا

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان یکی از ابزارهای مجهز شدن به سلاح روز را تسلط به زبان‌های زنده دنیا دانست و گفت: شهید بهشتی در این زمینه دغدغه داشت و به هفت زبان زنده دنیا مسلط بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی‌نیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تبیین وظایف و رسالت‌های طلاب در عصر امروز پرداخت و گفت: رسالت طلاب، امروز رسالت انبیاء است؛ همانطور که پیامبر گرامی اسلام(ص) خود را طبیب دوار می‌داند یعنی طبیب سیاری که در جامعه مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... را جستجو می کند و به دنبال مرهمی برای آن است، دقیقا همین امر وظیفه روحانیت، طلاب، علما و اساتید می باشد.

وی وظیفه و رسالت انبیاء و اولیاء را تدوین، تشریح و تبیین مسائل مختلف اسلامی دانست و تصریح کرد: طلاب می بایست امروز مسلح به سلاح روز باشند و تجربیات در این ۵۰ سال طلبگی نشان می دهد طلاب باید خوب درس بخوانند و بر فقه جواهری تکیه کنند و به موضوعاتی از قبیل تفسیر قرآن و نهج البلاغه نیز بها دهند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان یکی از ابزارهای مجهز شدن به سلاح روز را زبان دانی و تسلط به زبان های زنده دنیا دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که سلایق عربی دارند، حتما به زبان عربی در حد مکالمه، سخنرانی، نوشتار و ترجمه مسلط باشند و یا افرادی که به زبان های دیگر علاقه دارند، به یکی از زبان های عربی، انگلیسی، فرانسوی و یا آلمانی مسلط باشند کما اینکه شهید بهشتی همینگونه بود و به هفت زبان زنده دنیا تسلط ویژه‌ای داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی نیا دیگر ابزار مورد نیاز برای طلاب را مسلط بودن آنان به رایانه و ارتباطات دانست و با بیان این که نگاه امروز همه ما یک نگاه بین المللی و جهانی است، گفت: در نگاه بین المللی، زبان و عمل، اخلاق و منش و رفتارهای بین المللی می طلبد و عملا آنگاه که حوزه به سلاح روز مسلط شد، می تواند ادعای سربازی امام زمان(عج) را داشته باشد و صدای رسای به حق امام زمان(عج) را لبیک بگوید و این امر توصیه اخلاقی به همه طلاب است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha