سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
کد خبر: 1170280
۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
انتشارات حوزه علمیه خراسان

حوزه/ خبرگزاری حوزه علمیه با همکاری مدیریت انتشارات حوزه علمیه خراسان، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به معرفی کتاب احکام خرید و فروش بیع و شرایط آن، معاملات حرام، خیارات پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، خبرگزاری حوزه علمیه با همکاری مدیریت انتشارات حوزه علمیه خراسان، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است، اقدام به معرفی آثار منتشر شده این حوزه می‌کند.

در دومین شماره از سلسله معرفی آثار منتشر شده حوزه علمیه خراسان، به کتاب احکام خرید و فروش بیع و شرایط آن، معاملات حرام و خیارات به قلم سید عباس دیانت مقدم و علی زنگنه از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان و اداره پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی که در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات این حوزه به زیور طبع آراسته گردیده، پرداخته می‌شود.

از آنجا که یکی از وظایف حوزه‌های علمیه، مراجع معظـم تقلیـد و فقهای عظام پاسـخگویی به احـکام و اسـتفتائات مکلفین می‌باشد، پژوهشگران و محققین در مسائل مستحدثه و نوپدید که در تعامل با اقشار جامعه به دست می‌آید خود را موظف به تحقیقـی جامـع و عرضـه راهکاری مطابق با موازین شرعی می‌دانند، مسائل جدید در احکام خریدوفروش از این‌ دست موضوعاتی است که باید به آنها به‌صورت دقیق پرداخته شود.

نظـر بـه این کـه این احـکام نوعاً در رسـاله‌های علمیـه به‌تفصیل قابل‌دستیابی نیسـت، تجمیـع و گـردآوری آنهـا در مجلـد واحـد، امری لازم و ضروری است که می‌تواند کمـک شـایانی به اقشار جامعه بـالاخص به جوینـدگان احـکام شـرعی نماید.

از پرتکرارترین موضوعات در مسـائل اقتصادی، بیـع یـا خرید و فـروش و احـکام متنـوع آن است، کتاب (احکام خرید و فروش) که حاصل تـلاش گـروه پژوهشـی اقتصـاد و الگـوی پیشـرفت اسـلامی است توانسته باب جدیدی را در جمع‌آوری و مجلد ساختن مسائل مستحدثه احکام خریدوفروش باز نماید.

این کتاب از سه بخش مقدمات کسب و تجارت، معاملات باطل و حرام (مکاسب محرمه)، عقد بیع و احکام آن تشکیل شده و مطالبی همچون آداب تجارت، احکام خیارات، اقسام بیع و بیع نسیه، بیع سلف در آن مطرح شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف از فروشگاه دائمی انتشارات حوزه علمیه خراسان، به نشانی میدان‌ ده دی، بین خیابان امام خمینی (ره) ۳۲ و ۳۴ تهیه نمایند.

ساعت کار فروشگاه ۶:۳۰ الی ۱۸ می‌باشد.

شماره تماس فروشگاه: ۰۵۱۳۲۰۰۸۶۰۹-۰۵۱۳۲۰۰۸۶۱۴

شماره تماس دفتر نشر: ۰۵۱۳۲۰۰۸۱۶۵

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha