سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
خانم منور شایسته خوی مدیر مکتب نرجس مشهد

حوزه / مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س)‌گفت: عزاداری امام حسین(ع) دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است به طوری که عزاداری های امام حسین(ع) در جامعه اسلامی خارچشم دشمن است و دشمنان اسلام را آزار می دهد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نیره شایسته خو، مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) امروز در مجلس عزاداری روز تاسوعا در جمع بانوان عزادار ضمن عرض تسلیت اظهار داشت: هر چقدر بتوانیم خالصانه عزاداری کنیم اتصال و توجه به ساحت امام معصوم (ع) بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه از رموز ارتباط و توجه سلام به ساحت امام زمان (عج)گفت: سلام هایی که در دعاها و زیارت ها به امام زمان (عج) بیان می کنیم در واقع جواب سلام است‌.

وی در ادامه ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدا، اساتید حوزه علمیه از جمله استاد بانو طاهایی و خانم اعتمادی ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است به طوری که عزاداری های امام حسین(ع) در جامعه اسلامی خارچشم دشمن است و دشمنان اسلام را آزار می دهد.

وی با بیان اینکه باید عزاداری ها به نوعی برگزار شود که باعث آگاهی و بصیرت مخاطب شود ، اضافه کرد: وقتی عزاداری ما برای امام حسین (ع) درست است که دشمن را نگران کندخاری بر چشم دشمن باشد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز داریم با محوریت امام خمینی (ره) است اگر امام خمینی (ره)حرکت انقلابی خود را آغاز نمی کردند و روشنگری نمی کردند منبر امام حسین (ع) در ایران دوباره زنده نمی شد و امروز از عزاداری برای امام حسین (ع) با این شور و معنویت خبری نبود.

وی توضیح داد: دشمن گاهی می خواهد از فراموشی ما استفاده کند تلاش می کند حافظه تاریخی ما را محو کند؛ روش سرگرمی یعنی اینکه گرفتار دنیا شویم مانند کسانی که بعد از ۵۰ یا ۷۰ سال پیامبر اکرم (ص) و خاندان ایشان را فراموش کردند و آنها در کربلا به شهادت رساندند.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س)،ادامه داد: اندیشه امام خمینی (ره)، بینش و اهداف ایشان را مطالعه کرده و تلاش کنیم نهیب های امام(ره) را برای این زمان بشناسیم.

وی لازمه درک عاشورا را کسب معرفت بیان کرد و افزود: لازمه درک یعنی من مراقبت کنم جزو کسانی باشم که دعوت سیدالشهدا(ع) را اجابت کنم؛روز تاسوعا دو پیام دارد ندای دعوت جبهه حق امام حسین(ع) و جبهه باطل شمر ذی الجوشن، اگر راه صحیح و در مسیر ائمه(ع) حرکت کرده باشیم قطعا با شعار لبیک یا حسین همراه خواهیم شد.

شایسته خو در ادامه با اشاره به زیارت حضرت عباس (ع)گفت: اگر بخواهیم یاور امام زمان(ع) باشیم و نظام اسلامی ما پایدار بماند صبر مهم ترین وسیله سلوک و مراقبه است.

وی با اشاره به اینکه باید زیارت های ائمه اطهار(ع) را به عنوان دستور العمل زندگی بخوانیم ، تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره دانشگاه امام شناسی است، کسی که این زیارت را می خواند امام خود را می شناسد.

شایان ذکر است: در پایان این مراسم همچنین طلاب غیر ایرانی، هندی و پاکستانی به مرثیه سرایی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha