سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
کد خبر: 1170521
۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
حجت الاسلام عدیده

حوزه /حجت الاسلام عدیده گفت: تاسوعا به مسلمانان درس عزت و عظمت می آموزد و به آنها نشان می دهد که در برابر ظلم و ستم سکوت نکنند و برای دفاع از حقانیت اسلام از جان خود مایه بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد،حجت‌الاسلام محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که با حضور پرشور فرماندهان، کارکنان و خانواده های منطقه برگزار شد، با تاکید بر اینکه تاسوعا، فرصتی ارزشمند برای تعقل در رشادت ها و فداکاری های بی نظیر حضرت عباس(ع) است، بیان کرد: حضرت باب الحوائج (ع) با رشادت و دلاوری مثال‌ زدنی، پرچم اسلام را در میدان نبرد برافراشت و جان خود را در راه دفاع از حریم ولایت و امامت فدا کرد.

وی افزود: واقعه تاسوعا، فرصتی برای یادآوری این ایثار و فداکاری عظیم است و باید همه ما از آن درس‌ بیاموزیم.

وی تاسوعا را فرصتی بی نظیر برای تعالی روح و تزکیه نفس دانست و تصریح کرد: در این روز پرفیض و با طلب مغفرت و آمرزش گناهان از خداوند، می توان به تهذیب نفس و ارتقاء معنویت بپردازیم.

حجت‌الاسلام عدیده با اشاره به اینکه تاسوعا، روز عزت و اقتدار است، اذعان کرد: تاسوعا به مسلمانان درس عزت و عظمت می آموزد و به آنها نشان می دهد که در برابر ظلم و ستم سکوت نکنند و برای دفاع از حقانیت اسلام از جان خود مایه بگذارند.

عدیده با بیان اینکه ولایتمداری یکی از مهمترین پیام های تاسوعا بود، اظهار کرد: ارادت، اطاعت و وفاداری حضرت عباس (ع) نسبت به حضرت سید الشهدا (ع)، یکی از مهمترین پیام های واقعه تاسوعا به شمار می رود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: امیدوارم در این تاسوعای حسینی و با بهره‌ گیری از فیوضات این روز مقدس، به درک عمیق‌ تری از فلسفه و درس‌ های تاسوعا دست یابیم و در مسیر حقانیت گام برداریم.

در ادامه حجت الاسلام حسن زارع به سخنرانی و سرگرد مجید خسروی به مرثیه سرایی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha