سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
اوقاف بوشهر

حوره/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: حضرت عباس در آزمون سخت ایثار و جانفشانی کرد و سرفراز بیرون آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مردم سوگوار بوشهر در اجتماع باشکوه عزاداران حسینی در مصلای این شهر با سینه‌زنی و زنجیرزنی، ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، حضرت عباس علیه‌السلام و دیگر شهدای دشت کربلا ابراز کردند.

حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه عباس بن علی‌(ع)، مبتلا به آزمون سخت شد «و أبلی بلاء حسنا» و ایثار و جانفشانی کرد و سرفراز بیرون آمد گفت: در بیان اینکه چرا او «باب الحوائج» الی الله است و هر گرفتار و دردمندی به او متوسل می‌شود و حاجت می‌گیرد، علل مختلفی ذکر کرده‌اند که چرا او باب‌الحوائج الی الله است آیا به خاطر این است که دست خود را از دست داد یا به خاطر این بود که فرقش شکاف برداشته است.

حجت الاسلام اسماعیل پور به شخصیت علمدار کربلا پرداخت و گفت: به صورت ویژه حضرت عباس(علیه السلام) شخصیتی است که ائمه معصومین(علیه السلام) مدح و ثنائش را گفتند. امام صادق(علیه السلام) در زیارتنامه اش، مدحش را گفته است. امام سجاد(علیه السلام) مدح او را گفته است و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) از او به نیکی یاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha