شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
image.png

نشست علمی- فرهنگی «درس هایی از عاشورا» در مدرسه علمیه رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) ولایت کابل که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب و کارشناسی خانم زینب رضایی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ادامه نشست خانم زینب رضایی پیرامون درس هایی که باید از عاشورا گرفت صحبت نمود و گفت: از رویداد تلخ عاشورا می‌توان درس‌های بسیاری یاد گرفت. برخی از این درس‌ها شامل: صبر و استقامت، امام حسین (علیه السلام) و یارانش با صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها و مشکلات به دفاع از اصول و ارزش‌های انسانی پرداختند همچنان عدالت و مبارزه با ستم از دیگر درس هایی است که می توان از عاشورا گرفت زیرا امام حسین (علیه السلام) برای ایجاد عدالت و مبارزه با ستم و فساد در مقابل ظلم و ظلم‌شکنی قرار گرفت.

وی پایبندی به اصول اخلاقی را از دیگر درس های عاشورا دانست و ابراز داشت: امام حسین (علیه السلام) با نشان دادن اهمیت و ارزش اصول اخلاقی مانند شجاعت ایمان، ایثار و اخلاق در شرایط سخت، مثالی برای دنیا و آیندگان بود.

سخنران نشست در پایان اظهار داشت: نیایش و توکل به خدا، آموزه‌ای است که ما از عاشورا باید یاد بگیریم، دلبستگی به خدا، نیایش در مقابل هر چالشی و توکل بر او درس بزرگی است که امام حسین (علیه السلام) برای ما آموخته است و ما باید در زندگی خود آن را پیاده کنیم.

نشست علمی فرهنگی «درس هایی از عاشورا» در کابل

نشست علمی فرهنگی «درس هایی از عاشورا» در کابل

نشست علمی فرهنگی «درس هایی از عاشورا» در کابل

نشست علمی فرهنگی «درس هایی از عاشورا» در کابل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha