جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ حجت الاسلام پردل گفت: تعامل با جهان باید مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه بعد از انتخابات رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود، اظهار داشت: برای تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی، همه مسئولیّت و وظایف خاصّ خود را دارند، از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران آن‌ها و رسانه‌ها، نامزدها با نیک‌اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و اتّخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های فکری و عملیِ خود می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنند.

وی افزود: شریک‌کردن مردم در اداره امور کشور، سبب پشتیبانی مردم از دولت می‌شود که خود یکی از مهم‌ترین دلایل بقای هر دولتی به حساب می‌آید و برگزاری انتخابات متعدد در نظام جمهوری اسلامی دلیلی آشکار برای پیروی از مردم‌سالاری دینی است تا شرایط برای نقش‌آفرینی مردم فراهم شود و کارگزاران نظام نیز خود را موظف به ارائه گزارش عملکرد به مردم بدانند نه این‌که فقط در موسم برپایی انتخابات یاد مردم و نیازهای آن‌ها بیفتند.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: هر سه قوه، عضوی از نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و لازم است برای رسیدن به تعالی با یکدیگر همکاری کنند.

وی تصریح کرد: برنامه هفتم می‌تواند به عنوان یک موضوع محوری و دال مرکزی مورد توجه دولت چهاردهم و سایر قوا قرار گیرد و تمام تلاش‌ها حول این محور برای تحقق پیشرفت و عدالت و حرکت به سوی ایران قوی در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه تعامل با جهان باید مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی باشد، اظهار کرد: چارچوب اصلی اصول عزت، حکمت و مصلحت مشخصا پس از انقلاب اسلامی در کشور پیاده‌سازی شده است، تقویت محور مقاومت و ائتلاف با گروه‌های فعال در حوزه مقاومت به‌منظور ایجاد تعامل سازنده در حمایت از جهان اسلام و مقابله با رژیم غاصب و حمایت‌های آمریکا از این رژیم، از دیگر مسائلی است که همواره در سیاست خارجی پیگیری شده است.

وی ابراز کرد: رئیس جمهور منتخب در مناظرات و صحبت‌های انتخاباتی تأکید کرد که عضو هیچ حزب و جناحی نیست، لذا امیدواریم این صحبت در انتخاب وزرا، معاونان، مشاوران، کارشناسان، متخصصان و تشکیل دولت عملی بشود و یک دولت پویا، فعال، جوان، مدیر و مدبر و به دور از جناح خاصی از همه طیف‌ها و جناح‌ها و قومیت‌ها شکل بگیرد.

حجت الاسلام پردل عنوان کرد: دیدار و سرکشی رئیس جمهور منتخب از هیئت‌های مذهبی کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است، اما بعضی اظهار نظرها در رسانه ملی از طرف کسی که به عنوان رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم انتخاب شده، واقعا خطرناک و نگران کننده است، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) آن هم در رسانه ملی اینگونه سخن راندن زیبنده یک فرد شیعی و مسلمان نیست.

امام جمعه شبانکاره ضمن قدردانی از مردم و هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات دهه اول محرم، بیان کرد: در منطقه شبانکاره چه در شهر چه در روستاها الحمدالله علم عزای سید الشهداء(ع) برپا شد و مردم ولایتمدار و عشاق الحسین(ع) بخش متمدن شبانکاره با وجود هوای گرم و طاقت فرسا سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی مجالس عزاداری حفظ ارزش‌ها است نه ترویج منکرات، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مراسمات عزای حسینی(ع)، به کارناوال با موسیقی‌های شاد، محل گناه و بی‌حجابی تبدیل شده است، مجالس حسینی(ع) همه افراد را در آغوش می‌گیرد اما نه همه افعال را، این محافل و مجالس به روی گنهکار هم باز است اما نه به روی گناهکاری، این مراسمات، محل به خود آمدن است نه از خود و خدا غافل شدن.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha