یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
حجت الاسلام جلائیان

حوزه/ مدیر مدرسه تابستانی قرآن و حدیث، به تبیین برنامه‌های این مدرسه پرداخت و گفت: مدرسه تابستانی قرآن و حدیث که ذیل مدرسه تابستانی دارالعلم فعالیت خواهد کرد، از ششم تا هجدهم مردادماه سال جاری فعال خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلائیان مدیر مدرسه قرآن و حدیث در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تبیین برنامه‌های این مدرسه پرداخت و گفت: مدرسه تابستانی قرآن و حدیث که ذیل مدرسه تابستانی دارالعلم فعالیت خواهد کرد، از ششم مرداد تا هجدهم مردادماه سال جاری فعال خواهد بود.

وی به تبیین برنامه درسی این ایام پرداخت و تصریح کرد: در برنامه صبحگاهی با پرسش‌وپاسخ علمی در هفته اول در خدمت آیت‌الله سیدان خواهیم بود و پس از آن از آیت‌الله‌العظمی سبحانی استفاده می کنیم.

مدیر مدرسه قرآن و حدیث گفت: در نوبت صبح و بعدازظهر در مدرسه قرآن حدیث، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد ایروانی که از اساتید توانمند در مباحث قرآنی هستند به روش‌شناسی و قواعد تفسیر خواهند پرداخت و ارزیابی‌ها نشان از موفقیت و اقبال به کلاس‌های ایشان دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلائیان با بیان این که پس از آن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان به‌عنوان فعال در حوزه تفسیر موضوعی قرآن، به روش‌شناسی تفسیر موضوعی می‌پردازد، خاطرنشان کرد: استاد دیگر این دوره‌ها دکتر محمدعلی رضایی کرمانی، از اساتید دانشگاه فردوسی در گروه علوم قرآن و حدیث هستند که در این مدرسه تابستانی، به ترجمه قرآن، بایدها و نبایدها با نگاهی به یافته‌ها و شنیده‌های حوزه ترجمه قرآن ارائه بحث خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی نصیری، کاربرد قواعد اصولی در فهم قرآن را ناظر به مباحث جدید ارائه خواهد کرد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی راد، در حوزه ظواهر قرآن و تحلیل‌های انتقادی، به گفتگو و ارائه بحث می‌پردازد.

مدیر مدرسه قرآن و حدیث گفت: در ادامه ارائه اساتید این دوره حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی‌اصغر ناصحیان بحث محکم و متشابه را در حالی برای طلاب و فضلا بیان خواهد کرد که رساله دکتری ایشان نیز در همین موضوع بوده است، همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی‌راد، بحث جایگاه قرآن و سنت در فهم دین را طرح خواهد کرد که سال‌های سال نیز در این حوزه فعال بوده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلائیان با اشاره به این که در پایان نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدحسن زمانی صحبت از دستاوردها و رویکرد مستشرقان به قرآن دارد، خاطرنشان کرد: نزدیک به همین موضوع نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدابراهیم روشن‌ضمیر، به روش‌شناسی قرآن‌پژوهی یا دین‌پژوهی مستشرقان ارائه خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با برگزاری این دوره‌ها در قالب مدرسه تابستانی دارالعلم بتوان هرچه بیشتر از مباحث، معارف و فضائل نورانی قرآن در این ایام با عنایات اهل‌بیت (ع) بهره‌مند شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha