یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اختتامیه دومین آفرین‎واره بین المللی فیلم و عکس گفت: «راوی عشق» در زنجان، فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به دومین آفرین واره «روای عشق» که توسط احمد مقیمی مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین آفرین واره بین المللی فیلم و عکس راوی عشق در زنجان قرائت شد، عنوان کرده است: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش، سرچشمه ای جوشان بود که به دریایی عظیم، عمیق و خروشان از معارف و جلوه‌های زیبای انسانی و اسلامی انجامید و در تبیین این جلوه از ایثار همواره فرهنگ و هنر از شعر، نوحه سرایی، آثار تجسمی، موسیقی و تعزیه نقش بسزایی ایفا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «راوی عشق» در زنجان، فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی است، تاکید کرده است: لازم است اصحاب فرهنگ و هنر با نقش آفرینی خود در گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در اقصی نقاط جهان تلاش کنند.

در ادامه پیام آمده است: با ظهور و بروز هنرهای جدید و تأثیر آن در فضای عمومی طی سالهای اخیر، نگرانی هایی مبنی بر به فراموشی سپردن برخی آیین های عاشورایی ایجاد شده بود که خوشبختانه با ابتکار اهالی فرهنگ و هنر در حفظ و احیای هنرهای کهن عاشورایی بسیاری از آیینهای مذهبی و سوگواری ایام محرم بازآفرینی شده و ثبت و ضبط می‌شود.

این پیام می‌افزاید: یاد و نام امام حسین (ع) در فرهنگ ایرانیان ریشه‌ای گسترده دارد و عشق به امام حسین (ع) از کودکی در آنها نهادینه شده است و فرهنگ عاشورا در واقع عشقی است که سینه به سینه از گذشته به امروز رسیده و همچنان تداوم خواهد یافت.

در ادامه پیام تاکید شد: دومین آفرین واره بین المللی عکس و فیلم «راوی عشق» با ابزار هنر، رسیدن به کمال انسانی، فضیلت و معرفت را ثبت کرد و دهها ارزش ناب از قبیل صبر، استقامت، رشادت، ایثار، فداکاری، شهادت، لقای پروردگار، احسان و نوع دوستی در آثار زیبای هنرمندان جلوه گر و پرتوافکن شد.

در ادامه پیام آمده است: این آفرین واره توانست فضائل و ملکات اخلاقی و خودسازی امام حسین (ع) و یاران با وفایش را که گوی سبقت را در پیمودن درجات معرفت و فضیلت ربودند و نام خود را جاودانه ساختند به ثبت برساند و بار دیگر اهتزار پرچم پرافتخار حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به چشم جهانیان بنمایاند.

این پیام می‌افزاید: حضور قابل توجه هنرمندان عکاس خارجی از کشورهای بحرین، امارات، ترکیه، لبنان، عراق، افغانستان و هند و ۷۲ هنرمند از ۲۵ استان کشور در دومین آفرین واره بین‌المللی راوی عشق این پیام را می‌رساند که فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی بوده و لازم است همه اصحاب فرهنگ و هنر در تمامی عرصه‌ها با نقش آفرینی خود بیش از پیش رشادتها، بصیرت، ولایتمداری و ایثار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و ذکر خصایل اخلاقی ائمه معصوم را به تصویر بکشند تا در گسترش روزافزون فرهنگ عاشورایی در اقصی نقاط جهان ادای دین نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha