سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
بندرلنگه

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران کوثر(س) بندرلنگه گفت: ارتباط و انتقال مضامین بلند عاشورایی با مضامین عصر کنونی هم در عرضه اجتماع و هم در عرصه سیاسی از مهمترین وظایف ما حوزویان در این برهه زمانی است.

خانم راهبر معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر(س) بندر لنگه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، بیان کرد: بیان و تشریح واقعه عاشورا با هدف تطبیق و تشابه آن به دوران کنونی در جهت یاری امام حاضر را وظیفه بس لازم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط و انتقال مضامین بلند عاشورایی با مضامین عصر کنونی هم در عرضه اجتماع و هم در عرصه سیاسی از مهمترین وظایف ما حوزویان در این برهه زمانی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر(س) بندرلنگه در ادامه با اشاره به درس "ایثار و مقاومت" در واقعه عاشورا گفت: بر تک تک مدعیان عشق به مکتب و مدرسه عاشورای حسین «علیه السلام» آموختن درس ولایت مداری، اخلاق مداری و پاک‌بازی در راه حق تعالی واجب است.

وی افزود: همه عوامل و طلاب مدرسه علمیه کوثر(س) بندرلنگه در راستای همین امر، همگام با سایر عزاداران حسینی به انجام فعالیت‌های مِن جمله اعزام مبلغات به حسینی‌ها و منازل جهت برپایی روضه‌های خانگی، کارگاه آموزش انتقال مفاهیم دینی، همکاری در مراسم تعزیه، برپایی کلاس های ویژه کودکان و نوجوانان، حفظ قرآن، پرده خوانی محرم، کارگاه عفاف و حجاب،کلاس داری، کار با کودک، اعزام گروه جهادی به بخشی از شهرستان پرداختند.

خانم راهبر در پایان، همکاری مدرسه علمیه خواهران کوثر با ستاد اربعین شهرستان به رسم سال‌های گذشته، در روزهای آینده خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha