سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تصاویر/ مراسم میثاق طلبگی با حضور آیت‌الله خاتمی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شعار لبیک یا حسین ندای جان‌فشانی در راه دین و تقویت باورهای دینی رهپویان حسین بن علی‌(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی، در ویژه‌برنامه عزاداری دهه دوم ماه محرم که با حضور جمعی از عزاداران حسینی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: هر سال که می‌گذرد، شور و شکوه عزاداری‌های محرم در سراسر کشور بیشتر از گذشته می‌شود، گویی داغ شهادت امام حسین (ع) هر روز در دل عاشقان ایشان عمیق‌تر و ندای "لبیک یا حسین" باقوت بیشتری طنین‌انداز می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی خانه عشق و ایثار، خانه حسین بن علی (ع) و خانه فاطمه زهرا (س) است و عزاداری‌های پرشور مردم، پیام لبیک یا حسین (ع) دارد.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: کلمه "لبیک" به معنای تحت امر بودن و مطیع بودن است و لبیک یا حسین (ع) به این معناست که ما همواره گوش‌به‌فرمان ولایت هستیم.

وی در ادامه به تبیین برخی پیام‌های این شعار پرداخت و بیان کرد: اولین پیام این ندا، فداکاری در راه دین است. همان‌طور که امام حسین (ع) جان خود را در راه دین فدا کرد، ما نیز نباید از نثار جان خود در راه دین ابایی داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری دومین پیام لبیک یا حسین (ع) را استقامت در راه دین اظهار کرد و افزود: ما به‌عنوان رهروان راه حسین بن علی (ع) باید در هر شرایطی پای دین خود بایستیم و مدافع دین باشیم.

وی توجه به دین در محیط خانواده را یکی دیگر از پیام‌های شعار لبیک یا حسین برشمرد و اظهار کرد: امام حسین (ع) در جریان نهضت عاشورا برای احیای دین خدا، اعضای خانواده را هم همراه خود کرد تا آنها نیز به وظیفه خود در قبال دفاع از دین عمل کنند، بنابراین ما نیز باید نسبت به دین‌داری اعضای خانواده حساس باشیم.

آیت‌الله خاتمی افزود: توجه به حجاب به‌عنوان یک اصل مهم دینی از دیگر پیام‌های لبیک یا حسین (ع) است، هدف دشمنان از ترویج بی‌حجابی ضربه‌زدن به دین است چرا که می‌دانند حجاب یکی از نمادهای مهم و سنگر دین است.

وی با اشاره به واقعه گوهرشاد و موضوع کشف حجاب، بیان کرد: رضاخان پهلوی، با بی‌رحمی تمام مردم را در مسجد گوهرشاد به گلوله بست و بیش از صد نفر را به‌خاطر حجاب به شهادت رساند و حفظ حجاب در واقع، پاسداشت خون آن شهدای مظلوم است.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب (س) در دوران اسارت، ابراز کرد: این بانوی قهرمان در راه انتقال پیام نهضت عاشورا به نسل‌های بعدی سختی‌های بسیاری متحمل شد؛ ولی هیچ مصیبتی نتوانست قامت او را خم کند و توانست به بهترین شکل رسالت خود را به پایان برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha