سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
2.jpg

حوزه/ استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: ما باید در هر دوره‌ای درخششی از تلألو حماسه کربلا را اقتباس کنیم تا بتوانیم به زندگی خود در عرصه‌های مختلف سامان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، نازیله انصاری در آیین عزاداری دهه دوم محرم که ظهر امروز در مدرسه علمیه خواهران پارس‌آباد برگزار شد، گفت: هزاران سال پس از حضور پیامبران و ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، مکتب امام حسین(ع) تنها مکتب انسان‌سازی است که در آن درس آزادی، آزادگی و انسانیت را با تمام وجود معنا می‌کند.

وی افزود: مکتب عاشورا جریان ماندگاری است که به اذن الهی در جهان ماندنی شده و همه مسلمانان با شور و عشق و ارادتی خاص در پی این جریان هستند و همه ساله در ایام محرم در محافل عزاداری حضور می‌یابند.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد مکتب سیدالشهدا(ع) را جریانی انسان‌ساز دانست و خاطر نشان کرد: این مکتب ارزشمند هیچ‌گاه در گذر تاریخ رنگ نباخته است بلکه هر سال زوایای تازه‌ای از آن برای بشر حق‌جو نمایان شده و کسانی که پی این چراغ هدایت را گرفته‌اند بدون‌ شک به سر منزل مقصود رسیده‌اند.

خانم انصاری با اشاره به اینکه کربلا و پیام‌های آن در هر دوره‌ای درخشش خاص خود را دارد، بیان داشت: ما باید در هر دوره‌ای درخششی از تلألو حماسه کربلا را اقتباس کنیم و از آن الهام بگیریم تا بتوانیم زندگی و نظام سیاسی، فردی و اجتماعی خود را سامان دهیم.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: شعار حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) اختصاص به جهان تشیع و اسلام ندارد بلکه سخن از آزادی دین و نجات بشریت است به‌طوری که امروز جامعه جهانی تشنه شنیدن سخنان امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری (س) و دیگر حضرات معصومین(ع) است تا از جهالت رهایی یابند.

رویداد کربلا ابعاد مختلف زندگی انسان را سامان می‌بخشد

رویداد کربلا ابعاد مختلف زندگی انسان را سامان می‌بخشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha