چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آستانه

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: واقعه عاشورا باعث شد تا صحبت‌های فراوانی حول فلسفه وقوع آن شکل بگیرد و در میان این دیدگاه‌ها، امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور طلاب و بانوان شهر آستانه در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام احمدی زکریا از مبلغین استان مرکزی، عاشورا را حادثه‌ای منحصر به فرد خواند و اظهار داشت: واقعه عاشورا باعث شد تا صحبت‌های فراوانی حول فلسفه وقوع آن شکل بگیرد و در میان این دیدگاه‌ها، امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: شهید مطهری با نگاه به جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و فساد جامعه در عصر امام حسین(ع)، اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانسته است.

حجت الاسلام احمدی، با اشاره به وجود زمینه‌های مختلف در شکل‌گیری نهضت امام‌حسین(ع)، خاطرنشان کرد: اگرچه واقعه عاشورا از نظر زمانی نسبت به رویدادهای دیگر در مدت کوتاهی رخ داده است، اما به لحاظ تاریخی بسیار پیچیده و تأثیرگذار بوده و این نهضت از لحظه حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا رسیدن به کربلا، مسائل بسیاری را در دل خود جای داده است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با انتقاد از حکومت وقت، شیوع فساد را متذکر شدند و به تغییر ماهیت اسلام و جایگزینی حرام با حلال اعتراض کردند و یکی از دلایل قیام خود را همین تغییر ماهیت عنوان کردند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام خود قرار دادند و لذا باید بر این امر واقف باشیم که پس از قیام عاشورا در سال ۶۱ قمری، عاشوراهای متعددی را پیش روی خود داریم و افراد بسیاری وجود دارند که می‌توانند با الگوبرداری از قیام عاشورا، در مسیر امام حسین(ع) گام برداشته و نقش آفرینی کنند.

وی تأکید کرد: در مقابل قیام افرادی که رهرو سیدالشهدا(ع) هستند، یزیدیان متعددی نیز وجود دارند چنانکه انقلاب اسلامی ما نیز در امتداد قیام امام حسین(ع) شکل گرفت و امام خمینی(ره)، انقلاب سال ۵۷ را رقم زدند.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: کسانی که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر حرکت می‌کنند، به همان عزتی که امام حسین (ع) رسید، دست پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha