پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
محسن فاطمی نیا - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی نیا گفت: امام جمعه متعلق به همه مردم است و دفتر امام جمعه نیز باید پناهگاه امن و مأمنی برای همه مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا، در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه روز جمعه در احادیث و روایات به عنوان سید الایام شناخته شده است، اظهار داشت: نماز جمعه همایش مردمی است که مومنین از همه شهرها در کنار هم در یک اجتماع جمع می شوند و به عنوان یک نماز عبادی سیاسی شناخته می شود و این اجتماع در بعد سیاسی به عنوان یک اجتماع دشمن شکن و در مسئله عبادی نیز روشنگری و بیان دستورالعمل های دینی است.

رئیس شورای سیاست ائمه جمعه استان سمنان تصریح کرد: امام جمعه متعلق به همه مردم است و دفتر امام جمعه نیز باید پناهگاه امن و مأمنی برای همه مردم باشد و در واقع امام جمعه به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و منطقه است و در طول همه روزهای هفته یک امام جمعه مسئولیت دارد که کارنامه خود از شنبه تا پنجشنبه را در روز جمعه برای مردم مطرح کند و ضمن بیان مشکلات و آسیب ها برای آن راهکار بیندیشد.

وی با بیان اینکه ۱۹ پایگاه نماز جمعه در استان سمنان وجود دارد، افزود: رسا ترین و بلیغ ترین و گویا ترین سنگر حفظ ارزش های اسلامی نمازجمعه است.

حجت الاسلام فاطمی نیا خاطرنشان کرد: افزایش کمّی شمار مناطق اقامه نماز جمعه در سمنان مدنظر نیست و کیفیت بخشی، افزایش شمار مخاطبان و احیای ابعاد فضیلتی نماز جمعه، تقویت کارکردهای فرهنگی و تکریم خادمان و فرصت‌آفرینی برای جذب مخاطبان جدید مدنظر است.

وی افزود: تجلیل از پیشکسوتان در مسئولیت امامان جمعه و خادمان و همچنین فراخوان جذب خادمان افتخاری در نمازجمعه از جمله برنامه‌های گرامیداشت پنجم مرداد سالروز گرامیداشت نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha