شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حراست و امور صیانتی

حوزه/ مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان، ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی این دفتر، حمایت و دستگیری از مدارس علمیه و فراهم ساختن محیطی امن جهت رشد علمی و اخلاقی طلاب را، از اهداف والای حراست و امور صیانتی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری، در اجلاسیه سراسری مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران که در محل مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، به تبیین برنامه‌های دفتر حراست و امور صیانتی این حوزه پرداخت و گفت: بحث پیشگیری و موارد مرتبط با نحله‌های جدید در قالب طرح «بصیر» از ابتدای مهرماه در مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با نگاه تحول در برنامه‌های دفتر حراست و امور صیانتی چهار طرح دیگر نیز در قالب طرح عمار، عیون، محققین امین و طرح حامی پیگیری و اجرا می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری تصریح کرد: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از ۷۰۰۰ پرونده بررسی شده، که از این تعداد ۲۲۳۶ پرونده مربوط به بررسی‌های سیستمی، اساتید، مجوز، پایان‌نامه، تلبس، مدرک و کارتابل می‌باشد.

مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ورودی نامه به این دفتر در ماه حدود ۱۰۰۰ نامه است، گفت: تقریبا ۸۰ درصد نامه‌ها به بحث استعمالات، کمیسیون، تحصیل مجازی، تغییر وضعیت کارکنان، مسائل آمورشی، تایید گواهی‌های تبلیغی، بررسی وضعیت اشتغال طلاب در آموزش و پرورش اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری به برنامه‌های اجرا شده توسط دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ۳۲۰ نفر از محققین سه استان خراسان دوره‌های آموزشی برگزار شد، همچنین دو دوره مشترک با اداره اطلاعات و امور مساجد جهت افراد خاص معرفی شده در امور امنیتی ویژه ۱۱۰ نفر از اساتید و مبلغان مؤثر اجرا گردید.

وی با بیان اینکه حراست پشتوانه محکمی برای سلامت مدارس علمیه است، گفت: هدف ما در مجموعه حراست مُج‌گیری افراد نیست، بلکه قصد حمایت و دستگیری داریم، و تلاش خواهیم کرد مسیری امن و آرام جهت رشد و ارتقای علمی و اخلاقی طلاب فراهم سازیم تا مشکلات مدارس و طلاب به حداقل برسد.

لازم به ذکر است؛ در اولین روز از اجلاس سراسری مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران همایشی با عنوان «پیشگیری و آگاه‌سازی، معرفی دام‌ها و تهدیدات» به‌همت دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان و دفتر امور مدارس و همکاری دفتر خواهران این حوزه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha