یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
تفنیذ رئیس جمهور

حوزه/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، مسعود پزشکیان را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسعود پزشکیان در مراسمی که صبح امروز یکشنبه با حضور سران قوا و مقامات عالی کشوری و لشکری و میهمانان خارجی در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، پس از تنفیذ آرای مردم ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی رسما به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم، متن حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تنفیذ رأی مردم و نصب پزشکیان به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد و سپس رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم را به رئیس جمهور منتخب مردم اعطا کردند.

متن این حکم که با امضای رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سید علی خامنه‌ای

۷/مرداد/۱۴۰۳

حکم تنفیذ چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌ به پزشکیان اعطا شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha