سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
اهدای خون خبرنگاران قمی

جمعی از اصحاب رسانه استان قم با حضور در یکی از پایگاه‌های این سازمان، در امر خیر اهدای خون مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اهدای خون، اهدای زندگی به بیماری است که نجات جانش به قطرات خون اهدا کنندگان است؛ اهدا کنندگانی که بی‌هیچ چشم‌داشتی و فقط و فقط به امید نجات جان همنوع، خون خود را اهدا می‌کنند تا شادمانی و سلامتی به عنوان بزرگترین نعمت الهی را به بیماران نیازمند هدیه کنند؛ هدیه‌ای از جنس ایثار و احسان.

همزمان با نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران جمعی از اصحاب رسانه استان قم با حضور در یکی از پایگاه‌های این سازمان، در امر خیر اهدای خون مشارکت کردند.

در این مراسم، ۵۶ نفر از خبرنگاران استان قم برای بیستمین سال متوالی در برنامه اهدای خون شرکت کردند.

از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، میزان اهدای خون در استان قم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ در این مدت ۲۱ هزار ‌و ۲۹۲ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه کرد ه اند که ۱۷ هزار و ۷۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

علیرضا کبیری معاون فنی انتقال خون قم در حاشیه مراسم اهدای خون جمعی از اصحاب رسانه، گفت: سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی قم‌ توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین اهدای خون در قم، بیش از ۳۰ در هر هزار نفر جمعیت است که از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

کبیری ادامه داد: هر ۹ دقیقه یک فرآورده به بیماران نیازمند به این‌ ماده حیاتی در مراکز درمانی قم تزریق می‌شود.

معاون فنی انتقال خون قم با اشاره به شاخص سلامت خون، گفت: میانگین شاخص سلامت خون در ایران از بسیاری از کشورهای پیشرفته، برتر است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه فرهنگ اهدای خون، در سال‌های گذشته شاهد ارتقای کیفیت زندگی و افزایش طول عمر بیماران مبتلا به تالاسمی بودیم. این بیماران با دریافت منظم، مستمر و به موقع خون به زندگی طبیعی خود بازگشته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha