پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
هنیه

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین بر عهده همه آزادگان در میدان است و جناح های مقاومت فلسطین به نحو مقتضی پاسخ قاطع به این جنایت خواهند داد ..

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بامداد امروز شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور حضور در مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود ترور شد. این اقدام تروریستی از همان ساعات اولیه با واکنش های جهانی و منطقه ای روبرو شد و گروه های مقاومت هر یک در پیام های جداگانه ای ضمن محکوم کردند این جنایت وحشتناک که همراه با تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت بر گرفتن انتقام خون این شهید قدس تاکید کردند.

در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین به گفت وگو پرداخته است.

متن گفت وگو به شرح ذیل است:

حوزه: به نظر شما مهمترین پیامدهای بین المللی ترور شهید اسماعیل هنیه در ایران چیست؟

ابتدا به امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله)،و ملت فلسطین، رهبران محور مقاومت و خانواده معظم شهید والامقام سردار دکتر اسماعیل هنیه تسلیت و تبریک و تهنیت عرض می‌کنم . شهادت گوارای وجود او باد و خداوند او را بهشت وسیع و جاویدانش ساکن نماید.

این یک جنایت شنیع است، زیرا ترور ناجوانمردانه یک رهبر سیاسی بزرگ که یک مهمان در کشوری دیگر است که هر یک از این جنایات مجازات خاص خود را دارد و این امر ناگزیر مستلزم مجازات و جواب دادن نه تنها از سوی ایران، بلکه از سوی کل جامعه بین المللی است.

صهیونیست های وحشی از پاسخ بازدارنده راه فراری ندارند ،هرگونه پاسخ از سوی هر گروهی چه ایرانی و یا نیروهای محور مقاومت یا ملت فلسطین مطابق حق و قانونی است. اما پیامدهای آن زیر پا گذاشتن همه قوانین و تفاهمات بین المللی است و شکستن آنها به معنای گسترش هرج و مرج کامل در جهان است.

حوزه: به نظر شما واکنش جناح های مقاومت به ترور شهید هنیه در داخل ایران چیست و آیا این ترور منجر به افزایش وحدت جبهه های مقاومت می شود؟

پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین بر عهده همه آزادگان در میدان است و جناح های مقاومت فلسطین به نحو مقتضی پاسخ قاطع به این جنایت خواهند داد به طوری که برای دشمن بازدارنده باشد و آنها را از اقدام شنیع خود پشیمان کند.

حوزه: آیا این ترور جنگ غزه را به سمت ابعاد خطرناک و جنگی همه جانبه پیش خواهد برد؟

کسی که به دنبال گسترش جنگ است علیرغم اعلام مکرر خود مبنی بر مخالفت با گسترش جنگ، همان آمریکا شیطان بزرگ است، زیرا او پشتیبان، مشوّق و تأمین کننده انواع سلاح ها و تجهیزات برای حکومت جنایتکار صهیونیستی است.

آمریکا این راه را برای تغییر توازن قوا و پایان نظم جهانی تحمیل شده از پایان جنگ جهانی دوم هموار می کند آنها به کشورهای پیرورز نسبت به سایر کشورهای جهان پاداش و امتیاز می‌دهند، و جنایات و تجاوزاتشان را نادیده می‌گیرند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha