جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری

حوزه/ مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: بایکوت عظیم رسانه ای اربعین، موفقیت آمیز نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اخویان در گفت وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون موضوع بایکوت سنگین رسانه ای جهان غرب نسبت به گردهمایی عظیم اربعین حسینی گفت: جریان قیام امام حسین در طول تاریخ یک جریان تاریخی و اثرگذار و عمیق است.

وی افزود: شاید بتوانیم بگوییم که در طول تاریخ در جوامع مختلف چنین حادثه ای شکل گرفته است ولی چرا این جریان عاشورا و کربلا ماندگار شد؟ دلیل اصلی ماندگاری این حادثه آن است که این حادثه با فطرت انسان سازگار و اثرگذار است زیرا حرکتی گسترده در جریان مقابله با ظلم بود.

مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: قیام عاشورا و اربعین حسینی یک فرهنگ است و فرهنگ نیز ماندگار است که البته باید بدانیم که هنوز ریشه های جریان قیام امام حسین واضح و روشن نشده است .

وی اظهارکرد: متاسفانه در سالهای اخیر بخصوص شاهدیم که جریان اربعین توسط جریان استعمار بایکوت می شود. پس از شهادت امام حسین(ع) تلاش شد که قبر مطهر امام حسین(ع) خراب شود و پنهان شود و نگذارند کسی به زیارت برود ولی این مسیر تعطیل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین اخویان اظهارکرد: زیارت امام حسین(ع) یک فرهنگ عظیم و تاثیرگذار علیه باطل بوده است و باطل نیز همیشه در مقابل این جریان کربلا و عاشورا ایستاده است.

مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یادآورشد: امروز نیز فرهنگ اربعین، سمبل جریان مقابله با زور و استکبار و باطل است. اولین زائر کربلا، جناب جابرابن عبدالله انصاری و سپس اهل بیت بودند که می خواستند این جریان اربعین زنده بمانند. این جریان به دنبال مقابله با جریان شیطانی مقابل اسلام و اهل بیت است.

وی گفت: اگر دنیای غرب بگذارد این جریان عظیم که یک حرکت گسترده خودجوش مردمی است که در مسیر نجف تا کربلا ساری و جاری است بازتاب داشته باشد، قطعا همه ارکان او زیر سوال خواهد رفت.

مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: جریان باطل اجازه بروز و ظهور به جریان ولایی پس از رحلت رسول خدا را نیز نداد و اجازه نداد که که جریان نورانی پیامبر ثبت شود زیرا باید پاسخ می دادند که چرا نگذاشتند ولایت اصلی در جامعه به منصه برسد. امروز نیز آنها باید به جهان پاسخ دهند که چرا این همه ظلم می کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین اخویان بیان کرد: به نظر می رسد به دلیل اینکه جامعه استکباری و غرب با توجه به نفوذ اربعین و مطرح شدن اش به خطرمی افتد تلاش گسترده ای برای کتما این واقعیت دارد

وی گفت: ولی به نظر می افتد چنین که از قدیم تلاش کردند که جریان کربلا و زیارت حضرت پنهان بماند و نتوانستند در مقابل این جریان بایستند امروز نیز نمی توانند و با تمام تلاش هایشان بازخورد این حرکت عظیم را بگیرند.

مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: وقتی از کشورهای نا مسلمان در جریان اربعین حضور می یابند و عکس و فیلم و سفرنامه منتشر می کنند نشان می دهد که تلاش آنها بی فایده است و هیچ کسی نمی تواند این نورانیت را خاموش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha