جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
سیدمجتبی نورمفیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نورمفیدی با اشاره به حادثه تروریستی شهادت رهبر مقاومت فلسطین اسماعیل هنیه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر اساس قوانین بین المللی حق دفاع و مقابله و برخورد با این اقدام جنایتکارانه را دارد.

به گزارش خبر گزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نورمفیدی در گفتگویی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، گفت: شهادت رهبر حماس در ایران در حالی که مهمان جمهوری اسلامی ایران بود حادثه ای بود بسیار تلخ و مصیبت و فاجعه‌ای برای امت اسلامی، ملت فلسطین و مردم غزه و بخصوص مردم ایران که این مبارز مجاهد میهمانشان بود و این نشان داد که رژیم صهیونیستی رژیمی است که به هیچ یک از اصول اخلاقی و قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه غمبار خللی در حرکت امت اسلامی ایجاد نخواهد کرد افزود: حتما این شهادت باعث جریان یافتن خون تازه‌ای در رگ های مقاومت در سراسر منطقه خواهد شد و به نوعی خط روشن مقاومت در منطقه را تقویت خواهد کرد و هم ماهیت این رژیم کودک کش و کسانی که در پی نسل کشی و زیر پا گذاشتن همه اصول اخلاقی و انسانی و عرفی و بین المللی هستند را برای مردم دنیا آشکارتر می کند و هم اراده اهل مقاومت و گروه های مقاومت را در سراسر منطقه تقویت خواهد کرد و ان شاءالله بر خلاف محاسبات سران رژیم صهیونیستی به ضرر آنها تمام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نورمفیدی در ادامه تصریح کرد: این مصیبت را به همه مردم مسلمان و آزاده جهان به ویژه مردم منطقه، مردم مظلوم غزه، ملت ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض میکنیم و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند باید جمهوری اسلامی به خونخواهی این شهید عزیز آن رژیم جنایتکار را متوجه عواقب چنین تصمیم ها و رفتارهایی بکند و سخت مجازات بشود و این اتفاق حتما خواهد افتاد.

استاد حوزه علمیه، پیرامون ضرورت انتقام افزود: گروه های مقاومت مسئولین جنایتکار رژیم صهیونیستی را رها نخواهند کرد و آن را به مجازات خواهند رساند. جمهوری اسلامی هم بر اساس قوانین بین المللی حق دفاع و مقابله و برخورد با این اقدام جنایتکارانه را دارد و امیدواریم ان شاء الله بزودی این رژیم پاسخ این جنایت خودش را شاهد باشد.

وی در تبیین چرایی اقدام به چنین جنایتی گفت: آنها گمان کردند با این دست اقدامات می توانند از شکستی که در آن گرفتار شده‌اند و از باتلاقی که در آن در حال فرو رفتن هستند خودشان را نجات بدهند؛ الان تقریبا سیصد روز است که این رژیم با تمام توان و با حمایت های تسلیحاتی قدرت‌های جهان به ویژه آمریکا نتوانسته در مقابل گروه نسبتا کوچکی که نه عدِه ای دارد و نه عُده ای به نتیجه ای برسد و نتیجه اقدامات آن چیزی جز کودک کشی، نسل کشی، تخریب بیمارستان ها و زیرساخت های غزه چیزی نبوده. شکست نظامی و اطلاعاتی بزرگی که این مدت برای اسرائیل حاصل شده به گمان او با ترور سران حزب الله و حماس قابل جبران است اما قطعا این اقدامات بزدلانه و کور نمی تواند روند شکست رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و او را نجات دهد. ما ضمن اینکه از این حادثه بسیار تلخ متاسف و متاثریم و واقعا داغ بزرگی برای امت اسلامی و گروه های مقاومت بود اما همانطور که این شهید عزیز خودش اشاره کرد «اذا غابَ سَیِّدٌ قام سَیِّدٌ آخر» اگر یک بزرگی از جریان کار کنار برود یک بزرگ دیگری یا به تعبیر بنده بزرگان دیگری جای او را خواهند گرفت. ان شاء الله این ماجرا به تقویت جبهه مقاومت و شکست هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی بینجامد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha